کد خبر : 58475

نیاز بازار خودرو به محصول ایمن و البته زیر 100 میلیون تومان

نیاز بازار خودرو به محصول ایمن و البته زیر 100 میلیون تومان

افزایش قیمت خودرو در سال 99 به گونه ای است که بخشی از اقشار کشور که در زمره گروه های کم درآمد به حساب می آیند، عملا شانسی در بازار خودروهای صفر کیلومتر ندارند.

به گزارش خودروتک، اگر چه هنوز برخی محصولات سایپا در کارخانه زیر 100 میلیون تومان عرضه می شوند اما فروش این محصولات از طریق قرعه کشی و آن هم با فواصل زمانی موجب شده تا بسیاری از کسانی که خودروهای فرسوده دارند و یا اساسا خودرو ندارند و از درآمد بالایی نیز برخوردار نیستند امکان خرید خودرو صفر کیلومتر از بازار را نداشته باشند.

در این میان اگر چه بحث اهداف تجاری هر بنگاه اقتصادی قابل احترام است، اما به نظر می رسد خودروسازان داخلی و به ویژه دو خودروساز بزرگ کشور، تولید یک محصول ارزان قیمت در رده زیر 100 میلیون تومان را باید به عنوان یک مسئولیت اجتماعی نگریسته و در کنار اهداف دیگر خود آن را به اجرا درآورند.

البته این خودرو باید هم از نظر ایمنی قابل قبول باشد و هم اینکه تیراژ آن به گونه ای باشد که از عرضه کافی برخوردار شود تا در بازار نیز زیر 100 میلیون باقی بماند.

تولید خودروهای ارزان قیمت راهبردی است که از سوی خودروسازان نام آشنای جهان همچون هیوندای، رنو و دیگران نیز به اجرا درآمده است. از سوی دیگر تجربه فروش پراید در کشور هم نشان داده که تولید خودروهای ارزان الزاما نیز کم فروش نخواهد بود.

آزادسازی قیمت خودرو یکی از راه حل هایی است که می تواند سطح نقدینگی در دست خودروساز به عنوان تولید کننده را به طور چشمگیری افزایش دهد. آنوقت است که می توان انتظار حرکت آنها به سمت تولید خودرو ارزانقیمت و ایمن را در راستای مسئولیت اجتماعی از آنها داشت.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها