کد خبر : 58433

طرح ساماندهی خودرو به کمیسیون صنایع رفت

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن از طرح ساماندهی صنعت خودرو در کمیسیون متبوع خود خبر داد و تاکید کرد تا پایان هفته این موضوع تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش خودروتک به نقل از ایرنا، «حجت اله فیروزی» در تشریح نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس به خبرنگاران گفت: طرح ساماندهی صنعت خودرو که در مجلس دهم به تصویب رسید و شورای نگهبان از آن ایراداتی گرفته بود، در نشست امروز کمیسیون باردیگر بررسی شد و تعیین تکلیف نهایی آن به جلسه ۲۸ بهمن ماه موکول شد.

نماینده مردم فسا در مجلس افزود: شیوه عرضه خودرو در بورس، نحوه قیمت گذاری و تعیین قیمت پایه خودرو در بورس و چگونگی فروش خودروهای مازاد بر تقاضا در بورس از جمله موضوعاتی بود که در این نشست مطرح و برای رفع ایرادات شورای نگهبان بررسی شد.

براساس این گزارش،  ساماندهی صنعت خودرو در حالی در کمیسیون صنایع و معادن بررسی شد که پیش از این کمیسیون یادشده به عدم موافقت خود با آزادسازی قیمت‌ خودرو تاکید کرده بود. زیرا کمیسیون معتقد بود با وجود تقاضای کاذب احتمال افزایش تنش با آزادسازی قیمت‌ها وجود دارد. همچنین در صورت آزادسازی قیمت‌ها شورای رقابت نمی‌تواند در قیمت‌گذاری ورود کند و وزارت صمت به عنوان متولی بازار را مدیریت کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها