کد خبر : 58323

احتمال خروج 3 خودرو سواری سایپا از فروش با قرعه کشی

احتمال خروج 3 خودرو سواری سایپا از فروش با قرعه کشی

امسال یکی از تغییراتی که در نحوه عرضه خودرو ایجاد شد قرعه کشی بود. یک بازگشت به دهه های گذشته و انتخاب خریداران خودرو با استفاده از قرعه بخت و اقبال. تصمیمی که برای رساندن خودرو به دست متقاضیان واقعی اتخاذ شد. هر چند همچنان در خصوص اینکه این روش برای حذف سفته بازان از فروش های خودرو موفق بوده یا نه تردیدهایی وجود دارد.

به گزارش خودروتک، مهمترین عاملی که موجب می شود تا در خصوص موثر بودن فرآیند قرعه کشی برای حذف دلالان از بازار خودرو تردید ایجاد شود، تعداد بسیار زیاد متقاضیان در فروش فوق العاده خودرو و تعداد اندک آنها برای پیش فروش خودرو است. در فروش فوق العاده چون تحویل زودتر و قیمت قطعی است، استقبال چند برابری و حتی 3.5 میلیون نفری را شاهد هستیم.

اما در خصوص حذف برخی از محصولات از چرخه قرعه کشی اخبار خوبی از شرکت سایپا به گوش می رسد. خودرو وانت پراید اکنون از فروش توسط قرعه کشی خارج شده است. اما این خودرو یک خودرو کار و تجاری است و علی القاعده متقاضی خاص خودش را دارد. از سویی اختلاف قیمت آن در بازار و کارخانه نیز آنقدر نیست که برای سفته بازان جذاب باشد.

خبر مهمتر این است که احتمالا سه خودرو سواری سایپا نیز از فروش تحت قرعه کشی خارج می شوند. این سه خودرو از سواری های ارتقا یافته و در واقع جدید سایپا هستند.

مجید باقری قایم مقام فروش شرکت سایپا در این خصوص گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با کمیته خودرو، خودروی پراید ۱۵۱ از شمول شیوه قرعه کشی خارج شده و به صورت فروش فوری به مشتریان واگذار می‌شود.

او گفت: احتمالا به زودی قرعه کشی برای محصولات خانواده کوئیک آر، کوئیک اس و ساینا اس از روند قرعه کشی خارج می‌شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها