کد خبر : 58192

میزان تقاضای خودرو در بازار اعلام شد

میزان تقاضای خودرو در بازار اعلام شد

نیاز کشور به خودرو را بیش از دو میلیون دستگاه در سال اعلام شد.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد ، وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضوردر برنامه پایش شبکه یک سیما گفت که اگر بخواهیم خودرو‌های فرسوده را از رده خارج کنیم نیاز کشور به خودرو از رقم ۲ میلیون دستگاه بیشتر خواهد شد. اظهارات علیرضا رزم حسینی در شرایطی است که برخی دست اندرکاران صنعت خودرو،نیاز سالانه خودروی کشور را حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار دستگاه در سال تخمین می‌زنند.

آنچه مشخص است وزیر صمت با در نظر گرفتن نیاز واقعی و غیرواقعی خودرو در بازار به رقم ۲میلیون دستگاه رسیده، حال آنکه دست اندرکاران صنعت خودرو نیاز واقعی بازار را ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار دستگاه عنوان می‌کنند. علیرضا رزم حسینی در هفته جاری در گفت‌وگویی تصریح کرده بود که ۵۰ درصد مشتریان خودرو برای گارانتی محصولات خریداری شده اقدام نکرده‌اند که این مساله نشان‌دهنده گستردگی احتکار در بازار خودرو است.

بعد از بازگشت تحریم‌های بین‌المللی و به دنبال آن تنگ شدن حلقه تحریم‌های اقتصادی شرایط به گونه‌ای پیش رفت که بار دیگر ماشین سرمایه‌های سرگردان در بازارهای عمومی کشور از جمله بازار خودرو به حرکت درآمد. دارندگان سرمایه‌های سرگردان با توجه به شرایط جدید اقتصادی به دنبال این بودند تا برای سرمایه ریالی خود پناهگاهی بیابند. این در شرایطی است که به دلیل فاصله قیمتی خودرو از کارخانه تا بازار، آنها بازار خودرو را پناهگاه مطمئنی برای سرمایه خود تشخیص دادند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها