کد خبر : 58126

ثبات قابل توجه در بازار خودرو / قیمت خودرو در انتظار سیگنال جدید

ثبات قابل توجه در بازار خودرو / قیمت خودرو در انتظار سیگنال جدید

قیمت خودرو در سه روزی که از این هفته پشت سر گذاشته ایم ثبات قابل قبولی را تجربه کرده است.

به گزارش خودروتک، قیمت خودرو در این هفته اگر چه در برخی مدل ها نوسان های یک میلیون تومانی داشته اما این تغییر به صورت رفت و برگشت بوده و تقریبا در تمام سطوح قیمتی مدل های پرتقاضا این هفته افزایش قیمت نداشتند.

پیش فروش و فروش فوق العاده ایران خودرو و سایپا، در یک هفته گذشته موجب شد تا تقاضا چه در تقاضای کاذب و چه تقاضای واقعی، فعلا از بازار عقب کشیده و چشم به قرعه کشی ها داشته باشد.

در بخش تقاضای کاذب ریسک ورود به بازار خودرو و خرید با قیمت های کنونی بسیار بالا رفته و ممکن است در ماه های پیش رو با زیان سنگینی رو به رو شود. تغییر در معادلات سیاست خارجی و بازگشت احتمالی آمریکا به برجام می تواند زمینه ریزش قیمت ارز و به دنبال آن دیگر قیمت ها در بازارهای موازی سرمایه ای از جمله خودرو را فراهم کند.

به ویژه که رئیس کل بانک مرکزی چندی قبل از بازگشت دلار به 20 هزار تومان و حتی کمتر سخن به میان آورد. به این ترتیب بازار خودرو اکنون بیش از آنکه در انتظار سیگنال افزایشی باشد، در انتظار سیگنال هایی برای کاهش قیمت است.

نبود تقاضای کاذب که امسال به تقاضای عمده و اصلی در بازار خودرو به ویژه در شش ماه اول سال تبدیل شد، موجب شده تا بازار خودرو تا حد زیادی ریتم طبیعی خود را به دست آورد و با وجود نوسان قیمت دلار در روزهای اخیر شاهد جهش قیمت خودرو نباشیم.

در بین انواع خودروهای پژو نیز قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ابتدای هفته تاکنون بر روی ۱۹۱ میلیون تومان ثابت مانده است و یا در بین انواع خودروهای پراید نیز این ثبات قیمت به جز در خودرو پراید ۱۳۱ دیده می شود و به عنوان مثال پرید ۱۱۱ از ابتدای هفته جاری تاکنون بر روی ۱۲۷ میلیون تومان ثابت مانده است و خودروهای پراید ۱۵۱ و ۱۳۲ نیز از ابتدای هفته تاکنون به ترتیب بر روی قیمت های ۱۱۰ و ۱۰۹ میلیون تومان ثابت مانده اند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها