کد خبر : 58094

خودروهای بی‌کیفیت منتظر سرنوشت پراید باشند

خودروهای بی‌کیفیت منتظر سرنوشت پراید باشند

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: اگر خودروها طبق زمان‌بندی به استانداردهای سازمان ملی استاندارد نرسند، باید از خط تولید خارج شوند.

به گزارش خودروتک به نقل از جام جم، خودرو مجموعه‌ای از هزاران قطعه است که همه آنها از واحد تولیدی تا محصول نهایی باید مورد بررسی قرار گیرد. باید همه این موارد در نظر گرفته شود که چرا استاندارد در تولید آن قطعه رعایت نشده‌است. از این رو برنامه زمان‌بندی را برای همین دادیم.

به گفته پیروزبخت در سال۹۸ برنامه‌ای در شورای عالی استاندارد تصویب کردیم که شروع آن از رده خارج شدن خودروهای پراید و پژو ۴۰۵ از خط تولید بود.

این برنامه ادامه‌دار است. ما برای یک خودرو که تصمیم‌گیری نمی‌کنیم و هرکدام باید جداگانه مطرح شود. البته نمی‌خواهم در مورد خودروی خاصی صحبت کنم و هر بار که این اتفاق افتاده، جنجالی را شاهد بوده‌ایم.

رئیس سازمان استاندارد می گوید در برنامه زمان‌بندی گفته‌شده بعد از پژو۴۰۵ و پراید فلان خودرو تا زمانی که برای آن مشخص‌شده باید به استانداردهای لازم برسد. اگر خودروها طبق زمان‌بندی به استانداردهای سازمان ملی استاندارد نرسند، باید از خط تولید خارج شوند.

ما سال ۹۷، استاندارد ۸۵گانه را پیاده کردیم و در سال۹۸ با در نظر گرفتن این استانداردها دو خودرو را از رده تولید خارج کردیم. ما با فرض این‌که خودروها استانداردهای ۸۵گانه را دارند، اجازه تولید می‌دهیم.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها