کد خبر : 57975

جزئیات افزایش 50 درصدی حجم تولید خودروسازان

جزئیات افزایش 50 درصدی حجم تولید خودروسازان

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت معتقد است افزایش ۵۰ درصدی تولید خودرو در صورت اجرایی شدن برخی الزام‌ها امکان‌پذیر است.

به گزارش خودروتک به نقل از ایرنا : مهدی صادقی نیارکی گفت: با گذشت بیش از ۱۰ ماه از سال ۹۹، رشد ۲۵ درصدی در تولید انواع خودرو در مقایسه با مدت مشابه پارسال محقق شده است. وی بیان کرد: این رشد طبق فرآیند جاری فعالیت خودروسازان، بدون اعطای مشوق‌های وعده داده شده، با بهبود بهره‌وری در مجموعه‌های خودروسازی، مدیریت هزینه‌ها و حمایت‌های قطعه‌سازان اتفاق افتاده است.
 
صادقی‌نیارکی یادآور شد: وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت از زمان حضور خود در این وزارتخانه، مسوولیت صنعت خودرو و پیگیری امور مربوطه را به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) محول کرده که این سازمان نیز با همکاری انجمن‌های قطعه‌سازی و همچنین خودروسازان بزرگ، بسته «جهش تولید» را آماده و به وزارتخانه پیشنهاد کرده است.
 
وی افزود: در این بسته الزام‌هایی دیده شده که یکی از آنها تولید شدن خودرو بدون زیان است که در این صورت دست‌یابی به هدف افزایش تولید ۵۰ درصدی شدنی است. معاون وزیر صنعت خاطرنشان‌کرد: دولت و سایر نهادها و مجموعه‌های ذی‌مدخل در حال کمک به خودروسازان برای تحقق این مهم هستند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها