کد خبر : 57725

قیمت کارخانه ای خودرو چه زمانی افزایش پیدا می کند؟

رئیس شورای رقابت گفت: براساس قانون قیمت‌گذاری خودرو وظیفه شورای رقابت است، اینکه به سازمان دیگری مانند کمیته خودرو محول شود، شایعه است.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، رئیس شورای رقابت گفت: قرار بر این بود که هر ۳ ماه یکبار و با توجه به نرخ تورم بخشی نرخ کارخانه‌ای خودرو افزایش پیدا کند، اما با رویه به وجود آمده و کاهش نرخ ارز قرار است این اقدام از ۳ ماه به ۶ ماه یکبار تغییر پیدا کند.

رضا شیوا رئیس شورای رقابت، درباره خصوصی‌سازی خودروسازان، گفت: درحال‌حاضر خودروسازان خصوصی هستند، یعنی دولت کمتر از ۲۰ درصد در این صنعت سهم دارد، بنابراین می‌توان گفت از نظر قانونی خودروسازان دولتی نیستند و خصوصی هستند.

رئیس شورای رقابت بیان کرد: خصوصی‌سازی اینکه دولت سهم خود را واگذار کند، بر اساس قانون مجلس خودروسازی جزء صنایعی است که دولت می‌تواند تا ۲۰ درصد سهم در آن را داشته باشد، با توجه به اینکه دولت تنها ۲۰ درصد در خودروسازی سهم دارد و مدیریت این بخش را در دست دارد.

این مقام مسئول در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قرار است از این به بعد، ۶ ماه یکبار نرخ کارخانه‌ای خودرو افزایش پیدا کند؟ گفت: وظیفه شورای رقابت است که دستور العمل نرخ کالا‌های انحصاری را اعلام کند. قرار بر این بود که هر ۳ ماه یکبار و با توجه به نرخ تورم بخشی نرخ خودرو افزایش پیدا کند، اما با رویه به وجود آمده و کاهش نرخ ارز قرار است این اقدام از ۳ ماه به ۶ ماه یکبار تغییر پیدا کند، در ضمن باید ۲ ماه آینده اقتصاد کشور رصد شود، بعد شورا تصمیم بگیرد.

رئیس شورای رقابت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا ممکن است قیمت‌گذاری خودرو به کمیته خودرو انجام شود یا خیر، بیان کرد: براساس قانون قیمت‌گذاری خودرو وظیفه شورای رقابت است، اینکه به سازمان دیگری مانند کمیته خودرو محول شود، شایعه است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها