کد خبر : 57704

ابهام در تحویل به موقع خودروها با آمار جدید تولید

ابهام در تحویل به موقع خودروها با آمار جدید تولید

تولید شرکت‌های خودروساز طی دی‌ماه با کاهش روبه‌رو شد؛ به‌طوری‌که تولید انواع خودرو در این ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷/ ۴ درصد افت داشت.

به گزارش خودروتک به نقل از فارس، این موضوع تحویل به موقع خودرو به خریداران را با ابهام روبه‌رو کرده است.

خودروسازان طی دی امسال ۹۲هزار و ۸۶ دستگاه انواع خودرو تولید کردند که در مقایسه با دی ۹۸ با کاهش ۷/ ۴درصدی همراه بوده است. در این مدت ۸۳ هزار و ۹۲۳ دستگاه سواری در کشور تولید شد که در مقایسه با دی سال گذشته ۳/ ۵ درصد افت داشته است. بررسی وضعیت تولید خودرو در ۱۰ماه امسال نیز نشان می‌دهد، در این مدت ۸۱۴هزار و ۳۲۳ دستگاه انواع خودرو به تولید رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳/ ۲۱درصد افزایش داشته است.

 در این مدت تولید سواری معادل ۷۳۹ هزار و ۹۷۰ دستگاه بوده که در مقایسه با ۱۰ ماه سال قبل ۴/ ۲۰ درصد رشد داشته است. بر این اساس ایران‌خودرو در دی‌ماه امسال ۴۴هزار و ۳۳۱ دستگاه انواع خودرو تولید کرد که نسبت به دی ۹۸ کاهش ۷/ ۱۱درصدی را نشان می‌دهد. تولید سواری توسط این گروه خودروسازی در دی امسال ۴۳ هزار و ۸۶۵ دستگاه بوده که نسبت به دی ۹۸ با کاهش ۸/ ۹درصدی روبه‌رو شده است.

در عین حال باید به تولید ۴۱۸هزار و ۲۶۶ دستگاه انواع خودرو توسط ایران‌خودرو طی ۱۰ ماه امسال اشاره کنیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴/ ۴۲درصد افزایش داشته است. طی دی‌ماه امسال ۳۹هزار و ۲۶۵ دستگاه انواع خودرو توسط گروه صنعتی سایپا تولید شد که در مقایسه با دی ۹۸ افت ۳/ ۷درصدی را داشته است. در این مدت تولید سواری توسط سایپا معادل ۳۳هزار و ۳۵۸ دستگاه بوده که نسبت به دی ۹۸ کاهش ۲/ ۱۰درصدی را تجربه کرده است. تولید انواع خودرو توسط گروه سایپا طی ۱۰ماه امسال ۳۴۴ هزار و ۱۱ دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳/ ۰ درصد رشد داشته است. در این مدت ۲۹۰هزار و ۶۲۴ دستگاه سواری توسط گروه سایپا تولید شده که نسبت به ۱۰ماه سال قبل ۴/ ۳درصد کاهش داشته است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها