کد خبر : 57535

واردات خودروهای دست دوم از کشورهای عربی واقعیت دارد؟

 واردات خودروهای دست دوم از کشورهای عربی واقعیت دارد؟

برخی مردم از واردات خودروهای خارجی دست دوم از کشورهای حاشیه خلیج فارس خبر می‌دهند. فعالان بازار خودرو اما این خبر را تائید نمی‌کنند و معتقدند واردات خودروهای خارجی دست دوم امکان‌پذیر نیست.

به گزارش خودروتک به نقل از تجارت‌نیوز، یکی از مخاطبان تجارت‌نیوز در کامنتی نوشته است:« مردم خودرو ایرانی نخرند، چرا که قرار است خودروهای خارجی دست دوم از کشورهای عربی وارد کشور شود.» آیا این خبر واقعیت دارد؟

به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، اگر چه واردات خودروهای خارجی دست دوم به نفع مردم است اما برای واردات این خودروها باید به پنج سوال پاسخ داد:

۱) چه کسی ارز لازم برای واردات این خودروها به واردکنندگان اختصاص می‌دهد؟

۲) آیا مقررات لازم برای واردات این خودروها را در اختیار داریم؟

۳) آیا تعرفه واردات خودروهای دست دوم با خودروهای نو یکی است؟

۴) استانداردهای خودروهای دست دوم چندگانه است؟

۵) آیا دستگاه‌های مسئول واردات خودروهای دست دوم را ضمانت می‌کنند؟

مهدی دادفر توضیح داد: برای واردات خودروهای خارجی دست دوم باید مقدمه آنها را فراهم کرد که پاسخ به تمام پرسش‌های بالا منفی است. بنابراین خبر واردات خودروهای دست دوم شایعه‌ای بیش نیست.

خودرو وارد شود، قیمت بالا می‌رود!

در مقابل نگاه نایب رئیس اول اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو به واردات خودروهای دست دوم خارجی از کشورهای حاشیه خلیج فارس منفی است. به گفته اسد کرمی، برای واردات خودروهای دست دوم خارجی باید ارز تخصیص داده شود که با وجود بحران‌های ارزی در کشور این مساله منتفی است.

او به تجارت‌نیوز می‌گوید: چنانچه قرار باشد این خودروها به بازار ایران وارد شود مجدد انحصاری را در بازار خودرو ایران ایجاد می‌کند که خود باعث گرانی خودرو می‌شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها