کد خبر : 57514

لوازم یدکی خودرو ارزان شد

لوازم یدکی خودرو ارزان شد

عضو هیات‌مدیره و سخنگوی اتحادیه لوازم‌یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران از کاهش متوسط ۲۰ درصدی قیمت انواع قطعات و لوازم‌یدکی خودرو در یک ماه گذشته خبر داد.

به گزارش خودروتک به نقل از ایرنا : سید مهدی کاظمی افزود: دلایل اصلی این کاهش، افت قیمت ارز و همکاری بسیار خوب گمرک در سرعت بخشیدن به ترخیص قطعات و لوازم‌یدکی باقی مانده در گمرکات است.وی ادامه‌داد: علاوه بر آن، کاهش مسافرت‌ها ناشی از محدودیت‌های کرونایی سبب شده تا فعالان این صنف و تعمیرکاران خودرو با رکود در کسب‌وکارشان مواجه باشند و ضمن فراوانی انواع لوازم یدکی و قطعه در بازار، در بسیاری موارد با دستمزدها و سودهای پایین‌تری به ارائه خدمات بپردازند.
 
این مقام صنفی خاطرنشان‌کرد: بیشترین کاهش قیمت‌ها مربوط به قطعات اساسی و پرمصرف خودروهای داخلی از جمله تسمه تایم، لنت ترمز، دیسک و صفحه کلاچ، قطعات برقی، سوزن انژکتور و... است.وی گفت: قطعات و لوازم‌یدکی خودروهای چینی، حتی از خودروهای ایرانی در بازار فراوان‌تر است، زیرا از یک طرف فعالان این کشور به دور از تحریم‌ها با تاجران و تولیدکنندگان ایرانی همکاری دارند و از طرف دیگر، تعدد کارخانه‌ها و تامین‌کنندگان چینی باعث شده تا در کمترین زمان ممکن قطعات و لوازم‌یدکی به کشور برسد.
 
کاظمی در عین حال تاکیدکرد: وضعیت کنونی از نظر تامین و فراوانی قطعه، خوب اما شکننده است و اگر قیمت ارز دوباره در مسیر افزایشی قرار گرفته یا محدودیت‌هایی بر ثبت سفارش‌ها اعمال شود، دوباره به وضعیت ناپایدار چند ماه قبل بازخواهیم گشت.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها