کد خبر : 57458

شرط کاهش قیمت کارخانه خودرو

شرط کاهش قیمت کارخانه خودرو

بازار منتظر کاهش قیمت خودرو است و خودروسازان به دنبال واقعی کردن قیمت خودرو. این دو انتظار شاید در ظاهر با یکدیگر متضاد باشند. اما در شرایطی می توان امیدوار بود که قیمت خودرو در کارخانه و بازار، هر دو کاهش یابند.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران، یک کارشناس صنعت خودرو درخصوص راهکار‌های کاهش قیمت کارخانه‌ای خودرو توضیحاتی داد.

حسن کریمی‌سنجری، کارشناس صنعت خودرو درخصوص کاهش قیمت خودرو در کارخانه گفت: کاهش قیمت خودرو بستگی به سیگنال‌های سیاسی دارد، هر چقدر این سیگنال پررنگ باشد، انتظارات متفاوت‌تر خواهد شد.

او بیان کرد: خوش‌بینانه‌ترین حالت این است که تحریم‌ها لغو شود و به سمت افزایش درآمدهای ارزی برویم و همین عامل باعث ایجاد تحولاتی بزرگ در صنعت خودرو خواهد شد. قیمت کارخانه‌ای خودرو تابع نهاده‌های تولید است، اگر قیمت تمام شده نهاده‌های تولید کاهش یابد، در نهایت روی قیمت نهایی خودرو تاثیر خواهد گذاشت.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: طبیعتا با کاهش قیمت نهاده‌های تولید، قیمت نهایی خودرو نیز کاهش می‌یابد و کاهش قیمت نهاده‌های تولید بستگی به نرخ ارز دارد.

کریمی با بیان اینکه زمانی که حباب قیمت خودرو بترکد، قیمت آن به کف می‌رسد، گفت: قیمت خودرو با شاخص اقتصادی سنجیده می‌شود، وقتی قیمت خودرو در حاشیه بازار به قیمت کارخانه برسد، تقاضا در بازار آزاد کم می‌شود و در نهایت زمانی که قیمت کارخانه کم شود، به دوران قبل یعنی زمانی که خودروسازان اقدام به فروش لیزینگی می‌کردند، برمی‌گردیم.

این کارشناس صنعت خودرو پیش‌بینی قیمت خودرو را وابسته به سیگنال‌های سیاسی دانست و گفت: اگر بخواهیم خوش‌بینانه بگوییم، قیمت خودرو به قیمت کارخانه نزدیک خواهد شد اما این کار نیاز دارد که حباب قیمتی که به وجود آمده بترکد، اکنون در مرحله حباب قیمتی هستیم و نمی‌توان به صراحت بگوییم که قیمت‌ها در چند روز آینده کاهش می‌یابد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها