کد خبر : 57433

دلیل استاندارد نبودن خودروهای ب ام و و بنز اعلام شد


دلیل استاندارد نبودن خودروهای ب ام و و بنز اعلام شد

بیات گفت: برای واردات خودرو فقط الزامات سازمان استاندارد مطرح نیست و وزارت صمت آن را به ما اعلام می‌کند و تعیین و تکلیف آن بر عهده وزارت صمت است.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، بیات در خصوص عدم صدور مجوز استاندارد برای خودرو‌های خارجی مانند بنز و بی‌ام و توضیحاتی ارائه داد.

بیات معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد گفت: در ۱۰ ماه نخست سال ۴۰ هزار اظهارنامه صادر شده است، خیلی از کالا‌ها ممکن است اظهارنامه دریافت نکنند. در برخی موارد کالاها سازمان ملی استاندارد تکلیفی ندارد، ۱۰۰ محموله غذایی وجود دارد که اظهارنامه را نگرفته‌اند.

او ادامه داد: اکنون روغن پالم، قطعات خودرو، ورق‌های فولادی و پمپ آب در گمرکات مانده‌اند که غیر استاندارد هستند.

او گفت: در ارتباط با چای، نشانه‌گذاری شده است، روی محصولات وارداتی چای نشانه‌گذاری وجود ندارد و نمی‌توانیم پی ببریم محموله‌ها از کجا وارد شده است. سازمان ملی استاندارد چاره‌ای ندارد در این موارد اجازه واردات داده نمی‌شود.

بیات گفت: در مراحلی چایهای وارداتی را آزمایش کردیم کردیم که استاندارد لازم را نداشتد.

او با اشاره به ممنوعیت واردات خودرو‌های بنز و بی‌ام بیان کرد: برای واردات خودرو فقط الزامات سازمان استاندارد مطرح نیست و وزارت صمت آن را به ما اعلام می‌کند و تعیین و تکلیف آن بر عهده وزارت صمت است.

بیات گفت: به عنوان مثال یک خودروی نو نباید بیش از ۱۰۰ کیلومتر پیموده باشد که برخی از خودرو‌های مانده در گمرک استوک و دچار نقص فنی هستند. هر شرکتی برای واردات نیاز است گواهی تعلیق بگیرد؛ شرکت‌های وارد‌کننده هیچ کدام گواهی ارائه نداده‌اند.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد گفت: خودرو‌هایی که استوک هستند را نمی‌توانیم وارد کنیم، وقتی خودرویی را نتوانیم وارد کنیم حکم قاچاق را دارد و سازمان املاک تطبیقی با آن برخورد خواهد کرد.خودرو استوک امریکایی را نمی‌توانیم وارد کنیم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها