کد خبر : 5741

نظر مثبت وزارت ارتباطات نسبت به تاکسی های اینترنتی

نظر مثبت وزارت ارتباطات نسبت به تاکسی های اینترنتی

معاون وزیر ارتباطات کشور در نشست تخصصی جابجایی و حمل و نقل هوشمند تاکسی‌های اینترنتی را اصلاح‌کننده سرویس‌های سنتی دانست و حمایت خود را نسبت به این سامانه‌ها اعلام کرد. «نصرالله جهانگرد» همچنین باور دارد که شهرداری تهران هم باید از ظرفیت اینترنتی در سامانه‌های سنتی خود استفاده کند.

به گزارش خودروتک، جهانگرد باور دارد که تغییر الگوی سفرهای شهری وظیفه تاکسی‌های اینترنتی نیست و متولیان دیگری دارد. «تاکسیرانی سنتی وجود داشته و فعلا هم وجود دارد ولی روش اینترنتی باعث بهبود کیفیت شده است. همه ما به عنوان کاربران این سرویس متوجه بهبود و کیفیت سرویس‌ها شدیم. رقابتی هم که در این بین وجود دارد طبیعی است چرا که قیمت‌ها به علت سفرهای زیاد رانندگان اینترنتی کمتر است.»

به گفته معاون وزیر ارتباطات تاکسی در همه جای دنیا یک سرویس سفارش خاص نقطه به نقطه هست ولی در تهران به صورت اشتراکی در واحد سفرهای مردم در آمده است. او معتقد است که اصل حل این موضوع درباره حل تکالیف شهرداری است و تلاش‌های زیادی هم در این مورد شده؛ همچون مترو و اتوبوس‌ها اما تاکید دارد که باید تمرکز بیشتری روی آن شود: «یک تحول دیجیتال در حال رخ دادن است و تاکسیرانی به روش قدیمی در کشور ما وجود نخواهد داشت. من شخصا موافق نیستم که قیمت‌گذاری را هم از دست صاحبان تاکسی‌های اینترنتی بگیریم چرا که اصل مزیت آنها همین مدیریت هزینه‌هاست. تاکسیرانی سنتی باید از ظرفیت اینترنتی استفاده کند و خود را اصلاح کند.»

او ضمن دفاع از توسعه حمل و نقل اینترنتی اذعان دارد که این سیستم‌ها حتی توانسته‌اند باعث اصلاح نظام سنتی شده و همچنین هزینه‌های مردم را کاهش دهد:

«اما از آنسو هم رابطه این نوع کسب‌وکار با شهرداری را جزو ضروریات می‌دانیم. رابطه اقتصادی روشنی باید بین این طرفین صورت بگیرد و باید مختصات دقیق تر این موضوع به تفاهم رسید. مداخله ما در مدیریت باید به بهینه شدن این سفرها منجر شود.»

تاکسی های اینترنتی واصلاح سیستم سنتی

او توصیه می‌کند که شهرداری تهران.باید در اصل و ریشه حمل و نقل شهری تحولاتی ایجاد کند و استفاده از ظرفیت اینترنتی را برای هرگونه سرویس تاکسی اینترنتی را التزام ببخشند چرا که این مورد به نفع همگان خواهد بود و باعث شفافیت و بهبود کیفیت خواهد شد:  «سفرهایی پیرامون کار، تفریحات و تحصیلات آنچنان در اختیار رگولاتور نیست اما در مورد خدمات می‌توان درباره‌شان تصمیم‌گیری کرد. امر مکانیزاسیون و یا دولت الکترونیک بخشی از حل مساله است. همچنین مراکز فروش کالاها باید در شهر توزیع شود، اقدامی که زمان شهردرای کرباسچی صورت گرفت ولی بعدها چندان ادامه نیافت.»

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها