کد خبر : 57282

حواشی قابل توجه در گزارش کیفی خودروهای داخلی

حواشی قابل توجه در گزارش کیفی خودروهای داخلی

غیبت تارا و شاهین در گزارش کیفی آخرین ماه از فصل پاییز در شرایطی رقم خورده که بر اساس گزارش‌های منتشر شده توسط این دو خودروساز در سایت کدال سازمان بورس، ایران خودرویی‌ها در آذر ۳۳ دستگاه تارا تولید کرده‌اند. سایپایی‌ها نیز در دو ماهه آبان و آذر در مجموع تولید ۴۵ دستگاه شاهین را در خطوط تولید خود نهایی کرده‌اند. ( تیراژ تولید شاهین در آبان ۱۵ دستگاه و در آذر ماه ۳۰ دستگاه اعلام شده است)

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد ، نکته قابل تامل در ارتباط با نبود تارا و شاهین در گزارش ارزیابی کیفی آذرماه این است که نارنجی‌های جاده مخصوص خود را آماده می‌کنند تا اولین سری از شاهین‌های تولیدی را به مشتریان تحویل دهند.اما بررسی وضعیت کیفی محصولات تولیدی خودروسازان در آذرماه بیانگر آن است که تغییر خاصی در کیفیت محصولات تولیدی شرکت‌های خودروساز در فصل پاییز رخ نداده است و به‌طور کلی گزارش یاد شده را می‌توان کپی از گزارش دو ماه پیش از آن دانست.

تنها تفاوتی که می‌توان میان گزارش کیفی منتشر شده در آخرین ماه از فصل پاییز با گزارش کیفی ماه‌های مهر و آبان قائل شد، اضافه شدن دو خودروی مزدا NEW3 محصول بهمن موتور و ساینا محصول پارس خودرو به گزارش آذر ماه است.در میان دو محصول یاد شده حضور مزدا NEW3 بعد از بیش از یکسال که از خروج این خودرو از خطوط تولید بهمن می‌گذرد، قابل توجه است. مشخص نیست آیا این محصول ژاپنی به خطوط تولید بهمن موتور برگشته است یا تولید این خودرو مقطعی است و دلیل آن را باید در ترخیص پک‌های مانده در گمرک جست و جو کرد؟

از سوی دیگر باید به این نکته نیز در گزارش ارزیابی کیفی آذر  توجه کرد که این ماه، دومین ماه پیاپی است که پژو 2008 در این گزارش حضور دارد در شرایطی که گزارش‌های منتشر شده ایران خودرو در سایت کدال نشان می‌دهد اولین محصول پسابرجامی، جایی در برنامه تولید آبی‌های جاده مخصوص طی دو ماهه آبان و آذر نداشته است و در گزارش انتشار یافته در سایت کدال در مقابل ستون تعداد تولید این محصول عدد صفر درج شده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها