کد خبر : 57123

آزادسازی قیمت خودرو شاهین ، تارا و 16 محصول دیگر به تعویق افتاد

آزادسازی قیمت خودرو شاهین ، تارا و 16 محصول دیگر به تعویق افتاد

یک ماه پیش بود که آزادسازی قیمت 18 خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد. خودروهایی که اکثر قریب به اتفاق آنها از محصولات کم تیراژ و برخی هم توقف تولید شده هستند.

به گزارش خودروتک، با سپری شدن یک ماه از این مصوبه بنا بود از امروز اجرای آن آغاز شود و قیمت خودروهایی مانند سایپا شاهین، ایران خودرو تارا و ... آزاد شود. با این حال با اعلام رضا شیوا، رئیس شورای رقابت، فعلا این مصوبه اجرا نخواهد شد.

هر چند این خودروها از تیراژ اثرگذاری بر بازار خودرو و طرف عرضه برخوردار نیستند اما به نظر می رسد شورای رقابت حال که قیمت خودرو یک بار دیگر در سراشیب کاهش افتاده است، قصد ندارد با اجرایی کردن این مصوبه و موج سواری دلالان خودرو روی آن، در مقام متهم آشفته کردن بازار خودرو قرار بگیرد.

اظهارات دیروز شیوا نشان می‌دهد شورا از این تصمیم فعلا عقب نشسته است. شیوا در این مورد گفته که چون شرط لازم، از سوی خودروسازان اجرایی نشده، مصوبه مربوطه نیز فعلا اجرا نمی‌شود.

به گفته وی، برای اجرایی شدن این مصوبه، باید شرط رشد 50 درصدی  تولید اجرا می‌شد، با این حال خودروسازان موفق به تحقق آن در دی ماه نشدند و برهمین اساس، افزایش قیمتی در خودروهای کم‌ تیراژ تا پایان سال اتفاق نخواهد افتاد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها