کد خبر : 56952

وارد موج جدید کاهش قیمت خودرو شدیم

وارد موج جدید کاهش قیمت خودرو شدیم

نگاهی به روند تغییرات قیمت خودرو از هفته گذشته تا کنون حاکی از آن است که وارد یک موج کاهشی جدید قیمت خودرو شده ایم. این موج کاهش قیمت خودرو با 2 اهرم ایجاد شده است که هر یک در روزهای آینده می توانند کاهش بیشتر قیمت ها را موجب شوند. در این مدت قیمت دنا پلاس توربو اتومات 24 میلیون کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خودروتک، در چند روز اخیر قیمت خودرو با همان ابزاری که اوج گرفته بود در حال فرود آمدن است. پس از موج ریزشی قیمت خودرو در نیمه آبان ماه، از اواسط آذر با تثبیت نرخ ارز، قیمت خودرو نیز تا حدی برگشت و به نوسان های روزانه یک تا دو میلیون تومانی در خودروهای پرتیراژ داخلی رسید.

با این حال روند کاهشی قیمت ارز و به ویژه دلار که از هفته گذشته شروع شد و در این هفته نیز ادامه داشت، اکنون بسیاری از سرمایه گذاران در بازار خودرو را در موقعیت فروش قرار داده است.

نگاهی به سایت های درج آگهی خودرو در روزهای اخیر از افزایش تعداد فایل ها خبر می دهد. در واقع بسیاری از کسانی که خودرو را به قصد فروش با قیمت بیشتر خریدارای کرده بودند و اکنون از بیم کاهش بیشتر قیمت ها و نبود چشم انداز افزایشی در کوتاه مدت و میان مدت، خودروهای خود را برای فروش گذاشته اند.

کاهش نرخ ارز و افزایش عرضه اکنون به دو بال موج کاهشی جدید در بازار خودرو تبدیل شده اند. دو اهرمی که به نظر می رسد در روزهای پیش رو قیمت خودرو را بیشتر پایین بیاورند. چرا که تحلیل ها در خصوص نرخ ارز فعلا نزولی است و با پایین آمدن قیمت خودرو خودروهای صفر کیلومتر بیشتری که در دست مردم و دلالان است از بیم زیان بیشتر به بازار عرضه خواهد شد.

در ادامه روند تغییر قیمت چند خودرو شاخص بازار را در یک هفته اخیر مرور می کنیم تا تصویر بهتری از موج کاهشی جدید به دست بیاید.

قیمت سمند ال ایکس در فاصله یک شنبه گذشته تا دیروز از 186 میلیون به 175 میلیون رسید. یعنی کاهش 11 میلیون تومانی. قیمت سمند EF7 در همین مدت از 205 میلیون با افتی 13 میلیون تومانی به 192 میلیون تومان رسید.

قیمت پژو 405 جی ال ایکس هم ظرف یک هفته 12 میلیون تومان کاسته شد و به 176 میلیون تومان رسید. قیمت دنا پلاس توربو اتومات یک کاهش بزرگ را به خود دید و از 437 میلیون تومان در هفته پیش به 413 میلیون تومان رسید. یعنی 24 میلیون تومان کاهش.

قیمت پراید 131 به عنوان ارزانترین خودرو بازار هم در این مدت با کاهشی 5 میلیون تومانی دیروز به 103 میلیون تومان رسید.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها