کد خبر : 56922

عامل اصلی شکایات خودرویی

عامل اصلی شکایات خودرویی

شاخص ارزیابی رضایتمندی مشتریان نیز شامل چهار بخش «تحویل خودرو»، «زمان و هزینه صرف‌شده»، «اطلاع‌رسانی و پاسخگویی» و «توجه به خواسته‌های مشتری» می‌شود. طبق این گزارش، انتقادها و پیشنهادهای مشتریان درباره فرآیند فروش، ۱۰ مورد را در بر می‌گیرد .

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد ، در این بین، تاخیر در تحویل خودرو بیشترین فراوانی را دارد و «پر شدن سریع ظرفیت اینترنتی فروش» نیز کمترین. با توجه به افت تولید خودرو و همچنین تعهدات معوق، اصلا عجیب نیست که بیشترین انتقاد و اعتراض مشتریان در حوزه خدمات فروش، به «تاخیر در تحویل» مربوط باشد. خودروسازان هرچند سال گذشته و در مقایسه با ۹۷ توانستند تیراژ خود را بالا ببرند، با این حال بسیار کمتر از ظرفیت اسمی‌شان محصول تولید کردند.

در واقع تولید آنها به حدی نبود که بتواند پاسخگوی تعهدات معوق باشد، ضمن آنکه روند تحویل خودروهای غیر معوق نیز کند بود. از همین رو شکایات زیادی مبنی بر تاخیر در تحویل خودروها به مبادی وزارت صنعت، معدن و تجارت رسید و نتیجه این شد که این مورد با فراوانی ۸/ ۱۷ درصدی، رتبه نخست نارضایتی مشتریان را در بخش فروش به خود اختصاص داد.

با توجه به اینکه رتبه‌های بعدی نیز بی‌ارتباط با مساله تحویل خودروها نیست، این موضوع عملا بالغ بر ۴۰ درصد در نارضایتی شهروندان از خدمات فروش خودروسازان طی سال گذشته نقش دارد. این بخش‌ها عبارتند از عدم پرداخت خسارت دیرکرد (با فراوانی ۸/ ۲۴ درصدی) و پایبند نبودن به تعهدات (با فراوانی ۶/ ۱۰ درصدی).

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها