کد خبر : 56589

آمار تولید خودروهای تجاری در 9 ماهه ابتدایی سال 99

آمار تولید خودروهای تجاری در 9 ماهه ابتدایی سال 99

طبق آمار اما تولید محصولات تجاری شامل مینی‌بوس، میدل‌باس، اتوبوس، کامیون، کامیونت و کشنده نیز در کشور طی ۹ ماه امسال افزایش یافت.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد ، طبق آمار منتشره از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در ۹ماه امسال در مجموع ۶۶ هزار و ۱۹۰ دستگاه انواع محصولات تجاری سبک و سنگین در کشور به تولید رسیده که البته بیشترشان وانت هستند.

با توجه به تیراژ ۴۸ هزار و ۹۲۵ دستگاهی تجاری‌ها در ۹ماه سال گذشته، تولید این محصولات در سال‌جاری بیش از ۳۵‌درصد رشد کرده است. با وجود رشد تیراژ خودروهای تجاری در ۹‌ماه امسال، این خودروها با توجه به تحریم‌ها و همچنین افت تقاضا، کماکان تولیدی زیر‌ظرفیت دارند.

بنابر آمار اعلامی از سوی وزارت صمت، تا پایان آذر امسال ۶۰‌هزار و‌۸۴۰ دستگاه وانت در خودروسازی کشور به تولید رسیده که در مقایسه با تیراژ ۴۵‌هزار و ۴۶۹‌دستگاهی ۹‌ماه سال گذشته، رشد ۸/ ۳۳ درصدی را نشان می‌دهد. بیشتر وانت‌های تولیدی در ۹‌ماه امسال سهم سایپا است که تیراژی ۴۷‌هزار و ۱۲۵ دستگاهی داشته و نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲۹‌درصد رشد کرده است.

وانت‌های تولید سایپا همان وانت پراید هستند که با وجود توقف تولید پراید سواری، کماکان تولید می‌شوند. در کنار سایپا، ایران‌خودرو نیز در واحد تجاری‌ساز خود‌ (ایران‌خودرو دیزل)، به تولید وانت آریسان مشغول است. این شرکت دو هزار و ۸۵۲ دستگاه وانت را تا پایان آذر امسال تولید کرده که نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته حدود دو درصد افزایش داشته است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها