کد خبر : 56551

قیمت تمام خودروها امروز کاهشی شد

قیمت تمام خودروها امروز کاهشی شد

در نخستین روز این هفته قیمت تمام خودروها کاهش دو تا سه میلیون تومانی را آغاز کرد.

به گزارش خودروتک، با پایدار نماندن عوامل بیرونی موثر بر بازار خودرو، از اولین ساعات معاملات خودرو در روز شنبه، قیمت خودرو یک بار دیگر به مدار کاهشی بازگشت.

نکته قابل توجه این بود که کاهش دسته جمعی قیمت خودروها در شرایطی آغاز شد که به تازگی درج قیمت خودرو در آگهی های خرید و فروش خودرو مجاز شده است و همین مساله یکی از عوامل شفاف سازی در بازار و خروج قیمت سازی از دست صفحات مجازی و بدون شناسنامه بود.

نزولی شدن قیمت ارز امروز عامل اصلی کاهش قیمت خودرو بود. نزول قیمت دلار به کانال 24 هزار تومان این سیگنال را به دیگر بازارهای سرمایه داد که ظرفیت افزایش قیمت وجود ندارد.

همچنین رییس کل بانک‌ مرکزی امروز از توقف رشد«پول» و کاهش رشد دوازده ماهه آن در آذرماه نسبت به آبان، که علامت مهمی از کاهش انتظارات تورمی خبر داد.

کاهش تورم انتظاری سیگنال مهمی برای سفته بازان است که نشان می دهد خرید خودرو با قیمت های کنونی و فروش گرانتر آن در آینده چشم انداز روشنی ندارد. به این ترتیب تقاضای غیرواقعی از بازار خودرو خارج می شود.

امروز قیمت اکثر خودروهای داخلی کاهش دو تا سه میلیون تومانی را تجربه کرد. به نظر می رسد این روند در روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها