کد خبر : 56530

2 سناریو قیمت خودرو تارا در زمان عرضه به بازار

2 سناریو قیمت خودرو تارا در زمان عرضه به بازار

ایران خودرو امروز پیش فروش خودرو تارا را با قیمت های علی الحساب آغاز می کند. خودرو تارا یکی از دو خودرو داخلی جدیدی است که در کنار سایپا شاهین، بازار خودرو مدت هاست که در انتظار آنها به سر می برد. برای قیمت خودرو تارا دو سناریو قابل طرح است.

به گزارش خودروتک، پیش فروش تارا در شرایطی آغاز شده که هنوز قیمت نهایی این خودرو مشخص نشده است. با این حال ارقامی که برای پیش پرداخت ثبت نام خودرو تارا در نظر گرفته شده تا حدودی می تواند قیمت این خودرو را مشخص کند.

هر چند برای قیمت تارا دو سناریو قابل طرح است. در سناریوی اول ممکن است تارا با قیمت مصوب ثابت عرضه شود و در سناریو دوم قیمت خودرو در صورتی که با آزادسازی قیمت همراه باشد.

چندی قبل رئیس شورای رقابت نام 18 خودرو را اعلام کرد که قرار است با قیمت حاشیه بازار عرضه شوند و خودرو تارا نیز یکی از آنها بود. با این حال هنوز تکلیف اجرایی شدن این فرمول جدید برای فروش خودرو مشخص نشده است.

در صورتی که قیمت تارا به صورت دستوری و با قیمت مصوب انجام شود، قابل پیش بینی است که قیمت تارا دنده دستی در زمان عرضه در محدوده 283 میلیون تومان باشد. علت این گمانه زنی این است که براساس شیوه نامه پیش فروش خودرو، خودروسازان نمی توانند بیش از 50 درصد قیمت خودرو را در زمان ثبت نام دریافت کنند.

با این حال مبلغ اعلام شده برای پیش فروش خودرو تارا ممکن است از 50 درصد کمتر هم باشد ولی تجربه های قبلی نشان داده که اینگونه نیست. در این میان با توجه به مبلغ پیش پرداخت، قیمت خودرو تارا دنده اتومات هم در محدوده 385 میلیون تومان خواهد خواهد بود.

در سناریوی دوم یعنی عرضه با قیمت حاشیه بازار، احتمالا قیمت های عرضه در ابتدا همین دو قیمت برای مدل دستی و اتومات خواهد بود و پس از آن قیمت بازار است که قیمت کارخانه را مشخص می کند. در ابتدا شاید شاهد یک اختلاف قیمت در بازار به دلیل نوبرانه بودن خودرو تارا باشیم، اما با در نظر گرفتن اجرای شرط افزایش تولیدی که برای آزادسازی قیمت خودرو در نظر گرفته شده، حتی ممکن است قیمت از عرضه اولیه تارا نیز پایین تر بیاید.

شرایط پیش فروش خودرو تارا اعلام شد + مبلغ پیش پرداخت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها