کد خبر : 5650

بی وای دی تانگ؛ هیبریدی که تا به حال ندیده اید

بی وای دی تانگ؛ هیبریدی که تا به حال ندیده اید

بی‌وای‌دی همانطور که در نمایشگاه گوانگ‌ژو 2018 قولش را داده بود، فروش نسل دوم از کراس‌اور جنجالی‌اش را در بازار چین آغاز کرده است؛ خودرویی که به لحاظ طراحی، حالا یک سروگردن بالاتر از سایر قدبلندهای BYD است.

به گزارش خودروتک، نسل دوم تانگ، نسخه پلاگین هیبریدی هم دارد که با قدرتی بیش از 500 اسب، رکورد 4.5 ثانیه‌ای را برای شتابش ثبت کرده است.

نسل اول بی‌وای‌دی تانگ (Tang)، تنها سه سال روی خط تولید قرار داشت؛ یعنی از 2015 تا 2018. از این‌رو خیلی‌ها تصور نمی‌کردند که BYD به این زودی‌ها برای تغییر نسل این خودرو، قدمی بردارد. اما بعد از رونمایی کانسپت BYD Dynasty در سال 2017، تقریبا مطمئن شدیم که نسل جدیدی از تانگ در راه است؛ نسلی که سرانجام در نمایشگاه خودرو چین 2018 برای اولین‌بار رونمایی شد و از اوایل دسامبر 2018 نیز به خیابان‌های چین آمد.

دومین نسل با زبانی جدید

بعید است که تانگ 2019 را ببینید و به یاد نسل اولش بیفتید چراکه هیچ چیز آن شبیه گذشته نیست. اصلی‌ترین دلیل این موضوع به حضور آقای ولفگانگ ایگر (Wolfgang Egger) برمی‌گردد؛ کسی که از سال 2017 به‌عنوان مدیر ارشد طراحی به شرکت BYD آمد و اولین دست‌پختش، معرفی ون کاملا جدید سانگ مکس (Song Max) بود.

BYD Tang 2019

اگر به جلوپنجره عریض و چراغ‌های تیز و کشیده تانگ 2019 دقت کنید، حتما متوجه می‌شوید که طراحان BYD از همان زبان طراحی سانگ برای خلق این خودرو بهره برده‌اند. جالب است بدانید که آقای ایگر، جلوپنجره جدید محصولات بی‌وای‌دی را به‌عنوان «صورت اژدها» یا Dragon Face نامیده است. به همین دلیل است که تانگ، حالا هیچ شباهتی حتی به نسخه فعلی بی‌وای‌دی S7 ندارد. 

مانیتور گردان؛ سورپرایز جدید چینی‌ها !

تانگ 2019 فاصله محوری 2.8 متری سابقش را حفظ کرده و مشتریان می‌توانند آن را در دو نسخه 5 نفره و 7 نفره سفارش دهند.

کابین نسل جدید این خودرو هم دستخوش تغییراتی انقلابی شده و کاملا جدید است. به کنسول مرکزی تانگ که دقت کنید، فقط چندین دکمه‌ فیزیکی خواهید دید چراکه طراحان BYD یک مانیتور بزرگ 12.8 اینچی را در کنسول جای داده تا راننده، کنترل همه چیزها را به کمک آن انجام دهد. این مانیتور لمسی، همچنین قابلیت چرخیدن 90 درجه‌ای دارد و می‌توان به‌صورت افقی یا عمودی، آن را تنظیم کرد.

500 کیلومتر با 500 اسب

هواداران BYD خوب می‌دانند که این شرکت از سال 2015 تا به امروز، رتبه اول فروش خودروهای انرژی جدید (NEV) را در جهان دارد. با چنین پیشتوانه‌ای، مگر می‌شود BYD برای تانگ جدیدش، پیشرانه پاک درنظر نگرفته باشد؟ قطعا نه!

بی‌وای‌دی برای تانگ 2019 دو پیشرانه مختلف درنظر گرفته؛ یکی بنزینی و دیگری پلاگین هیبریدی که با نام Tang DM روانه بازار شده. مدل بنزینی تانگ قدرتش را از پیشرانه 2.0 لیتری توربوشارژی می‌گیرد که 205 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاورش با جعبه‌دنده‌ای از نوع 6 سرعته اتومات در اختیار راننده‌اش قرار می‌دهد.

اما داستان نسخه پلاگین هیبریدی تانگ، فرق دارد. بی‌وای‌دی برای تانگ DM در کنار همین پیشرانه 2.0 لیتری توربو، از دو موتور الکتریکی 150 اسبی نیز در محور عقب بهره گرفته که حاصل این کار، رسیدن مجموع قدرت خروجی به رقمی بالغ بر 500 اسب بخار شده است. تانگ DM تنها در 4.5 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر برساعت می‌رسد و حداکثر پیمایش آن در حالت تمام برقی معادل 80 کیلومتر و در حالت هیبریدی بیش از 500 کیلومتر است.

BYD Tang DM 2019

تانگ DM حتی به لحاظ ظاهری نیز اندکی متفاوت‌تر از تانگ بنزینی است؛ به‌عنوان مثال ورودی هوا در طرفین سپر جلویی آن بزرگ‌تر شده، سپر عقبش تغییر کرده و همچنین ستونC خودرو نیز به رنگی مشکی درآمده. در کابین تانگ DM هم تنها شاهد دو تغییر مهم هستیم؛ یکی عوض‌شدن اهرم دنده و دیگری دیجیتالی‌شدن صفحه کیلومتر که به لطف نمایگشر 12.3 اینچی، حاصل شده است.

چه قیمتی دارد؟

تانگ 2019 دارای چهار تیپ مختلف است که قیمت‌شان از حدود 130 هزار یوآن (19 هزار دلار) شروع و تا 155 هزار یوآن (یا 23 هزار دلار) افزایش می‌یابد. بی‌وای‌دی برای تانگ DM نیز قیمتی بین 255 تا 275 هزار یوآن (معادل تقریبی 37 تا 40 هزار دلار) درنظر گرفته است.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها