کد خبر : 56456

چرا هنوز خودروهای وارداتی مشتری دارند؟

چرا هنوز خودروهای وارداتی مشتری دارند؟

خرید و فروش خودروهای وارداتی که در پاییز به نوعی به کما رفته بود و بازار به‌رغم ریزش قیمت‌ها خریداری به خود نمی‌دید با شروع فصل زمستان گویی به تدریج از کما خارج می‌شود و خریداران به نوعی با بازار آشتی می‌کنند.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد ، در این ارتباط مصطفی خدری فعال بازار می‌گوید: ریزش قیمت‌ها در پاییز به نوعی متوقف شده و شاهد هستیم که با آغاز فصل زمستان گویی قیمت‌ها به ثبات رسیده است. این فعال بازار خودروهای وارداتی ادامه می‌دهد: ایجاد ثبات قیمتی سبب می‌شود خریداران به تدریج در بازار حضور یافته و همین مساله داد و ستد را تا حدودی رونق می‌دهد. خدری معتقد است: ریزش قیمت خودروهای وارداتی در پاییز حتی بیش از ریزش نرخ‌ها در بازار ارز بود و همین اتفاق نیز باعث شد تا طرف تقاضا راه بازار را در پیش گیرد. این فعال بازار می‌گوید: علاوه بر ریزش قیمت همچنان خریداران نسبت به ایجاد گشایشی در واردات خودرو بدبین هستند و این مساله روی حضور آنها در بازار اثر مثبت می‌گذارد. خدری ادامه می‌دهد: بعید است دولت نیز عزمی برای این مساله داشته باشد زیرا همچنان چالش مدیریت منابع ارزی دغدغه اصلی دولت محسوب می‌شود.

این فعال بازار خودروهای وارداتی به مخالفت شدید مدیران ارشد بانک مرکزی با واردات خودرو به‌عنوان مانع دیگری در این زمینه اشاره می‌کند و می‌گوید: رئیس کل بانک مرکزی به هیچ وجه روی خوشی به واردات خودرو نشان نمی‌دهد.

خدری می‌گوید: در مقطعی این بحث مطرح شده بود که کره‌ای‌ها خواستار آن هستند که پول‌های بلوکه شده ایران در بانک‌های خود را با کالا از جمله خودرو و لوازم خانگی تهاتر کنند اما این مساله با مخالفت عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی به نوعی عقیم ماند.

به نظر این فعال بازار بحث واردات خودروهای دست دوم با توجه به مخالفت محیط زیست و همچنین سازمان ملی استاندارد نیز به جایی نخواهد رسید.

آن طور که خدری می‌گوید در حال حاضر بخش بزرگی از مشتریان موجود در بازار را مصرف‌کنندگان واقعی تشکیل می‌دهد و خرید به قصد سرمایه‌گذاری بخش اندکی از بازار را به خود اختصاص می‌دهد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها