کد خبر : 56434

قیمت خودرو فریز شد / مهمترین تغییر در چند روز اخیر

قیمت خودرو فریز شد / مهمترین تغییر در چند روز اخیر

روند افزایش تدریجی قیمت خودرو تحت تاثیر فعالیت های سفته بازانه در بازار خودرو پس از سه روز دیروز متوقف شد و قیمت خودرو تغییری نکرد.

به گزارش خودروتک، دیروز قیمت خودرو در حالی روز بدون تغییر را پشت سر گذاشت که در دو سه روز قبل از آن تحت تاثیر اخبار مربوط به عرضه خودرو با قیمت حاشیه بازار و همچنین تغییرات نرخ ارز، قیمت خودرو با افزایش رو به رو شده بود.

با این حال به دلیل بنیادی نبودن این عوامل یعنی عدم تغییر در میزان تقاضای خودرو، قابل پیش بینی بود که این روند بلند مدت نخواهد بود. دیروز در گزارشی به این مساله اشاره کردیم.

همچنین نرخ ارز نیز دیروز یک رفت و برگشت به کانال بالاتر داشت و همین برگشت نشان داد که بازار ارز نیز فعلا استعداد افزایش قیمت را ندارد. همین مساله سیگنالی برای دیگر بازارها از جمله خودرو بود تا روند افزایش قیمت متوقف شود.

به نظر می رسد در هفته آینده بار دیگر شاهد بازگشت روند کاهشی به بازار خودرو باشیم. چرا که قیمت هایی که اکنون از سوی فروشندگان در تماس با آگهی ها و یا فضای مجازی مطرح می شود با بازخورد منفی طرف تقاضا رو به رو شده و موجب دوری بیشتر خریداران خواهد شد. با تعمیق رکود در بازار نیز چاره ای برای فروشندگان به غیر از پایین آوردن قیمت نخواهد بود.

در مجموع می توان مهمترین اتفاق این چند روز برای قیمت خودرو را برگشت قیمت پراید به بالای 100 میلیون تومان ارزیابی کرد. دیروز قیمت پراید 131 بین 102 تا 103 میلیون تومان عنوان شد که البته این فاصله به راحتی قابل برگشت به زیر 100 میلیون تومان است.

شرایط کلی بازار خودرو به این صورت است که شاید در برخی مقاطع چند روزه برخی اخبار بتواند به نفع افزایش قیمت خودرو عمل کند اما به دلیل نبود تقاضای موثر، این روند پایدار نخواهد بود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها