کد خبر : 56242

مخالفت دولت و مجلس با افزایش قیمت خودرو

مخالفت دولت و مجلس با افزایش قیمت خودرو

درپی اعلام فرمول جدید شورای رقابت برای قیمت‌گذاری خودروهای کم‌تیراژ داخلی، برخی نمایندگان مجلس و وزیر صنعت به مخالفت با این دستورالعمل برخاستند. آنها می‌گویند مصوبه شورای رقابت موجب افزایش قیمت خودرو شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از همشهری ، نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن مخالفت با مصوبه اخیر شورای رقابت برای قیمت‌گذاری خودروهای کم‌تیراژ داخلی، گفت: مجلس ابزار نظارتی خود را دارد اما این ابزار نظارتی آنی نیست، به همین علت مخالفت مجلس با این تصمیم شورای رقابت لازم‌الاجرا نیست.

اما اگر دیدگاه سازمان بازرسی به‌طور کتبی و مستند به وزارت صمت ابلاغ شود، لازم‌الاجرا خواهد بود و این تصمیم شورای رقابت باید متوقف شود. علی جدی افزود: کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اینگونه قیمت‌گذاری ۱۸خودرو اعلام شده مخالف است، زیرا ضوابط سازمان حمایت باید در قیمت‌گذاری خودرو نیز رعایت شود و این موضع در نخستین جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس طرح خواهد شد.

بی‌تدبیری شورای رقابت و گرانی خودرو 

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با اشاره به گرانی مجدد خودروهای داخلی در هفته‌های اخیر، بی‌تدبیری شورای رقابت را عامل اصلی این گرانی دانست و افزود: در روزهای آینده شاهد متعادل‌تر شدن قیمت خودروهای داخلی خواهیم بود.

علیرضا رزم‌حسینی انحصارگری در خودروسازی را اصلی‌ترین عامل در گرانی و کیفیت خودروهای داخلی دانست و افزود: تمام تلاش خود را برای رقابت‌پذیری و ارتقای کیفیت تولیدات خودرویی انجام خواهیم داد. او با اشاره به افزایش ۵۰درصدی تولید خودرو در 6‌ماه دوم سال‌جاری، افزود: ایجاد رقبای جدید در صنعت خودروسازی نیز از اصلی‌ترین برنامه‌های وزارت صنعت است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها