کد خبر : 56227

بعضی ها معنی آزادسازی قیمت خودرو را نمی دانند

بعضی ها معنی آزادسازی قیمت خودرو را نمی دانند

رئیس شورای رقابت در ادامه به ابعاد مختلف قیمت‌گذاری براساس دستورالعمل جدید برای بخشی از خودروها پرداخت و توضیح داد که این فرمول برخلاف دستورالعمل قبلی که بر تورم بخشی تکیه داشت به میزان تولید متکی است.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا ، این در حالی است که طی توافق خودروسازها با وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان گسترش که مسئولیت خودرو در این وزارتخانه را برعهده دارد قرار است در سال پیش‌رو یعنی از دی‌ امسال تا همین ماه در سال آینده افزایش 50 درصدی تولید در دستور کار قرار گیرد.

بنابراین در صورتی که تولید افزایش پیدا نکند هیچ افزایش قیمتی هم برای خودروسازان اعمال نمی‌شود و از محسنات این فرمول همین جلوگیری از تولید قطره‌چکانی است.

وی در مورد این که برخی معتقدند با این فرمول آزادسازی قیمت خودرو صورت گرفته است، اظهار کرد: آنهایی که چنین صحبتی می‌کنند یا معنی آزادسازی قیمت را نمی‌دانند یا نمی‌خواهند آن را مطرح کنند.

شورای رقابت اگر قصد آزادسازی خودرو را داشت اعلام می کرد که دیگر دخالتی در قیمت‌گذاری ندارد و خودروسازان براساس هر روشی که دلشان می‌خواهد قیمت را تعیین کنند اما ما دستورالعملی دادیم که طی آن شرط بسیار سختی برای خودروسازها تعیین کرده‌ایم یعنی افزایش تولید 50 درصدی آن هم در شرایط سخت و تحریمی موجود که به این راحتی امکان‌پذیر نیست و خودروساز هرچقدر از این شرط دورتر شود به نسبت افزایش قیمت آن نیز کمتر خواهد بود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها