کد خبر : 56121

هم قیمت های خودرو ملی ترکیه در بازار ایران

هم قیمت های خودرو ملی ترکیه در بازار ایران

ترکیه پس از سال ها حضور شرکت های خودروساز خارجی در این کشور تصمیم گرفت خودرو ملی خودش را داشته باشد. خودرویی که توسط شرکت معروف پینینفارینا ایتالیا طراحی شده است. ترکیه ای ها در خصوص تولید خودرو ملی تصمیم گرفتند با یک جهش، از تولید خودرو بنزینی عبور کرده و استارت خودروساز شدن را با خودرو الکتریکی بزنند.

به گزارش خودروتک، در این راستا خودرو توگ متولد شد. خودرویی که قرار است در چند تیپ تولید شود که فعلا چهره نهایی یکی از مدل های کراس اوور آن معرفی شده است. دولت ترکیه به طور کامل از پروژه تولید خودرو توگ حمایت کرده و برنامه گسترده ای برای تولید و جا انداختن آن در بازار داخلی و صادراتی دارد.

از نظر فنی این خودرو با دو مدل موتور عرضه می شود که یکی ۲۰۰ و دیگری ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو ۲ پیشرانه متفاوت به ترتیب، ۷.۶ و ۴.۸ ثانیه است.  

به تازگی نیز قیمت پایه این خودرو مشخص شده است. قیمت خودرو توگ 16 هزار و 500 دلار است. این قیمت با نرخ کنونی دلار 425 میلیون و 700 هزار تومان می شود. این محدوده قیمت در بازار ایران خودروهای نام آشنایی دارد.

این خودرو، از نظر قیمتی هم رده با برخی از خودرو‌های داخلی است. این خودرو‌ها شامل دنا پلاس، برلیانس، بسترن B30، آریزو ۵، رنو ساندرو و تندر ۹۰ اتوماتیک است. دنا پلاس حدود قیمتی ۴۰۶ میلیون تومان، بسترن ۴۳۶ میلیون تومان، برلیانس ۴۳۱ میلیون تومان، آریزو ۵، ۴۳۵ میلیون تومان، رنو ساندرو ۴۳۰ میلیون تومان و تندر ۹۰ اتوماتیک ۴۳۵ میلیون تومان دارد. 

اولین خودروی ملی ترکیه در شرایطی آماده ورود به بازار است که این محصول برقی توان رقابت  با ۹ برند جهانی حاضر در بازار این کشور را دارد.

خودروی «توگ» با حداقل ۵۱ درصد قطعات داخلی تولید شده و سه سال آینده این میزان داخلی‌سازی به ۶۸ درصد می‌رسد. تولید خودرو در ترکیه رویایی ۶۰ ساله دارد. آنچه مشخص است این کشور با ایجاد تسهیلات ویژه برای سرمایه‌گذاران زنجیره خودروسازی در ۲۰ سال گذشته زمینه فعالیت ۹ برند خودروساز جهانی را در این کشور فراهم کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها