کد خبر : 55945

تولید معروف ترین خودرو وانت ایران متوقف می شود؟

تولید معروف ترین خودرو وانت ایران متوقف می شود؟

دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای خودرویی سازمان حفاظت محیط ‌زیست در حالی از توقف تولید خودرو وانت نیسان خبر می دهد که این خودرو در لیست پیش فروش امروز سایپا قرار گرفته است.

به گزارش خودروتک، نیسان جونیور که در ایران با نام وانت نیسان آبی شناخته می شود امسال با چالش هایی در مسیر شماره گذاری مواجه شد. علت اصلی آن نیز یورو 4 بودن استاندارد آلایندگی این خودرو بوده است.پ

بهزاد اشجعی، دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای خودرویی سازمان حفاظت محیط‌زیست در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از خودروهایی که نتوانسته بود به استاندارد آلایندگی یورو۵ برسد، نیسان وانت است.

به‌همین دلیل قرار شد خودروساز به تعهدات خود برای تحویل خودرو به کسانی که از قبل ثبت‌نام کرده بودند، عمل کند و خودروهایی که از این محصول در سال گذشته تولید شده بود، به دست مردم برسد. از این‌رو مجوز شماره‌گذاری برای تعدادی از خودروهای نیسان وانت صادر شد.

وی ادامه داد: در مقابل شرکت سایپا نیز به سازمان حفاظت محیط ‌زیست تعهد داد که تا آخر امسال تولید نیسان وانت را متوقف و طی چند ماه آینده باقیمانده محصولات خود را شماره‌گذاری کند.

حال مساله توقف تولید نیسان وانت در حالی مطرح می شود که در پیش فروش امروز سایپا با موعد تحویل برای فروردین، اردیبهشت و خرداد سال آینده، نام خودرو نیسان وانت نیز دیده می شود.

در این میان البته ملاحظاتی نیز باید در نظر گرفته شود. توقف وانت نیسان با توقف تولید خودروهایی مانند پراید کمی متفاوت است و باید جایگزین قطعی برای آن در نظر گرفته شود. چرا که وانت نیسان اصلی ترین خودرو در حمل و نقل سبک و میان رده کشور به حساب می آید.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها