کد خبر : 55822

هفته کف شکنی قیمت خودرو در راه است؟

هفته کف شکنی قیمت خودرو در راه است؟

قیمت خودرو در هفته ای که پشت سر گذاشتیم روندی کاهشی را دنبال کرد. به گونه ای که کف قیمت قبلی برخی خودروها نیز شکسته شد.

به گزارش خودروتک، بازار خودرو تحت تاثیر عوامل موثر بر آن هفته ای که پشت سر گذاشتیم را با روندی کاهشی و در ادامه ثبات قیمت ها طی کرد.

تقریبا در تمام طول هفته قیمت اغلب خودروها کاهش یافت. به غیر از پنجشنبه که بازار با فریز قیمت ها به کار خود پایان داد. البته روند کاهش قیمت در هفته ای که پشت سر گذاشتیم به آهستگی دنبال شد. رسیدن قیمت ها به محدوده کف قبلی خودرو در اوایل آذر ماه باعث شد تا قیمت به سطح حمایتی برسد.

در صورتی که این هفته سطح حمایتی قیمت خودرو بشکند، احتمالا کاهش محسوس قیمت خودرو با شیب بیشتر وجود دارد.

در این هفته قیمت دو مدل پراید 131 و 132 یک بار دیگر به زیر 100 میلیون تومان بازگشت و همچنین قیمت سمند LX نیز با 168 میلیون تومان، از کف اوایل آذر ماه نیز پایین تر آمد.

هر چند افزایش اندک نرخ ارز در روز پنجشنبه موجب توقف روند کاهش قیمت خودرو را فراهم کرد. اما اخباری که به گوش می رسد می تواند روند کاهش قیمت ارز را دوباره کلید بزند.

تایید خرید واکسن کرونا و آغاز بررسی مجدد لوایح FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام می توانند جو روانی بازار ارز را به سود کاهش قیمت رقم بزنند که در ادامه دیگر بازارهای موازی از جمله خودرو نیز روند کاهشی پیدا خواهد کرد.

به این ترتیب از آنجا که تقاضای موثری نیز در بازار خودرو وجود ندارد می توان چشم انداز قیمت خودرو در این هفته را کاهشی پیش بینی کرد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها