کد خبر : 55800

اتفاق بزرگ برای بازار کامیون

اتفاق بزرگ برای بازار کامیون

مشاور سازمان راهداری در نوسازی ناوگان گفت: ۲ هزار دستگاه کامیون در گمرکات منتظر ثبت سفارش برای ورود به کشور هستند که ظرف یک تا ۲ ماه آینده به دست مصرف کنندگان خواهد رسید.

به گزارش خودروتک به نقل از تجارت‌نیوز، صدرالله بمانا با بیان اینکه این طرح با عنوان طرح ریاست جمهوری در دستور کار قرار گرفته است، گفت: تاکنون حدود ۶۰۰ دستگاه کامیون نوساز تحویل داده شده و یا در حال تحویل به متقاضیان است.

بمانا توضیح داد: ۱۰۵ دستگاه اتوبوس هم در حال تحویل است که هم‌اکنون در حال اجرای مراحل تکمیلی آن هستیم.

بمانا ادامه داد: ما در کنار طرح ریاست جمهوری طرح دیگری در دستور کار خود قرار داده‌ایم به نام بند ۳ ماده ۳۰ قانون رفع موانع تولید که در حال حاضر در دست اجراست و با اجرای آن کامیون‌های اروپایی زیر ۳ سال ساخت وارد می‌شود.

وی افزود: بیش از ۲۰۰ دستگاه از این کامیون‌ها تاکنون ثبت سفارش شده و واردکنندگان منتظر هستند مشکلات ثبت سفارش و ارزی آنها حل شود تا وارد کشور کنند.

مشاور سازمان راهداری در امر نوسازی ناوگان اظهار کرد: ما در خرداد ماه فراخوان واردات کامیون‌های زیر ۳ سال ساخت اروپایی، ژاپنی و کره‌ای را منتشر کردیم که از آن زمان تا کنون، حدود ۲ هزار دستگاه از این ناوگان در گمرکات از طریق مرزهای کشور وارد شده و باید ثبت سفارش شوند؛ ضمن اینکه استانداردهای متناسب با کشور از جمله استانداردهای آلایندگی را هم می‌بایست دریافت کنند.

بمانا افزود: ما در حال دریافت خدمات پس از فروش و همچنین در حال گرفتن استانداردها هستیم و امیدواریم ظرف حداکثر یک تا ۲ ماه آینده این ناوگان به دست مصرف کنندگان و رانندگان برسد.

بمانا بیان کرد: منشا ارز این خودروها، خارجی است و با رفع موانع از طریق همکاری بانک مرکزی امیدواریم این مشکل نیز رفع شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها