کد خبر : 55721

آزادسازی قیمت خودرو بی نتیجه ماند

آزادسازی قیمت خودرو بی نتیجه ماند

طبق اعلام مقام مطلع در صنعت خودروسازی در جلسه سران قوا تصمیمی درباره آزادسازی قیمت ۴۵ درصد محصولات ایران خودرو و سایپا اتخاذ نشده است.

به گزارش خودروتک به نقل از فارس ، یک مقام مطلع در صنعت خودروسازی درخصوص طرح آزادسازی قیمت خودرو گفت: قرار بود طرح پیشنهادی وزارت صنعت برای آزادسازی قیمت 45 درصد خودروهای تولیدی ایران خودرو و سایپا در جلسه سران قوا مطرح و درباره آن تصمیم گیری شود اما تصمیمی اتخاذ نشد و خودروسازان و قطعه سازان هم مصوبه ای در این خصوص دریافت نکرده اند.

بر اساس این گزارش، طبق اعلام رضا شیوا رئیس شورای رقابت، ایدرو خواستار خروج حداقل 10 خودرو شامل دناپلاس توربو شارژ، هایما، رانا، کوئیک، شاهین، ساینا، پژو 207پانوراما، چانگان، آریا، K132 و ...از شمول قیمت‌گذاری شورای رقابت است.

این سازمان با استناد به تولید و عرضه خودروهای هم رده مانند انواع جک در کرمان خودرو، انواع ‌ام‌وی‌ام و ایکس 33 در مدیران خودرو و برخی محصولات جدید در خودروسازی بهمن، شرایط تولید و بازار این خودروها را رقابتی قلمداد کرده و درخواست خروج از شمول دستورالعمل قیمت‌گذاری شورای رقابت را ارائه کرده است.

بررسی آمار تولید 8 ماهه سال جاری خودروسازان نشان می دهد در این مدت تولید کوئیک بیش از 24.5 و رانا 6.8 دستگاه بوده است. در حالی که طی این مدت مجموع تولید کرمان موتور،مدیران خودرو و بهمن بالغ بر 4.8 ، 15.9 و 1.1 هزار دستگاه بوده که البته همه این تولیدات به عنوان رقیب خودروهای درخواستی این سازمان محسوب نمی شوند.

همچنین واردات خودرو ممنوع است و هیچ رقیب جدی برای تولیدات داخلی وجود ندارد. به این ترتیب شاهد رفع یک شبه انحصار از بازار خودروهای مورد تقاضای سازمان گسترش هستیم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها