کد خبر : 55544

فروش خودرو از طریق بورس منتفی شد

فروش خودرو از طریق بورس منتفی شد

سرانجام یکی از جنجالی ترین روش هایی که برای فروش خودرو در نظر گرفته شده بود پیش از اجرا به نقطه پایان رسیده و بایگانی شد. فروش خودرو از طریق بورس کالا در طرح مجلس برای ساماندهی صنعت و بازار خودرو دیده شده بود. با این حال این طرح موافقان و مخالفانی داشت. به نظر می رسد دست آخر حرف مخالفان غالب شده است.

به گزارش خودروتک، دیروز علیرضا رزم حسینی در حاشیه دیدار خود از دو خودروساز بزرگ کشور از منتفی شدن عرضه خودرو از طرق بورس خبر داد.

رزم حسینی همچنین در خصوص عرضه خودرو در بورس گفت: این موضوع نظر برخی نمایندگان مجلس بود که در کمیته خودرو که مرکب از خود اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و سایر تشکل‌ها و دولت است به این جمع بندی رسیدیم که بازار خودرو باید خودش، خود را تنظیم کند و عرضه خودرو در بورس منطقی نیست که خوشبختانه کمیته خودرو این موضوع را پذیرفته و به نظر ما این روال منطقی و درست است و حتما بازار خودرو بزودی خوب خواهد شد.

پیش از این هم مخالفان عرضه خودرو در بورس دلایل خود را با این موضوع مطرح کرده بودند. یکی از این دلایل ساز و کاری بود که برای قیمت گذاری خودرو در نظر گرفته شده بود. به این صورت که شورای رقابت قیمت پایه خودرو را تعیین کند و پس از آن خودرو با این قیمت پایه عرضه شود. تاکید مخالفان این روش این بود که تعیین قیمت پایه با ساز و کار عرضه در بورس که بر اساس عرضه و تقاضا است همخوانی ندارد.

از سوی دیگر برخی نیز به این مساله اشاره می کردند که با توجه به اینکه خودرو کالایی با گسترده تقاضا در میان تمام اقشار جامعه است، پیچیدگی های خرید از بورس کالا برای عموم مردم دشواری و سرگردانی هایی را ایجاد می کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها