کد خبر : 55511

قیمت کامیون کاهش پیدا کرد

قیمت کامیون کاهش پیدا کرد

رییس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیونداران کشور گفت: با اجرای طرح دولت مبنی بر واردات کامیونهای سه سال ساخت، قیمت کامیون در کشور دست کم ۱۵ درصد کاهش یافت.

به گزارش خودروتک به نقل از ایرنا، رضا تیموری افزود: در سال جاری، تصمیم دولت و وزیر راه و شهرسازی مبنی بر واردات کامیونهای سه سال کارکرده، موجب کاهش قیمت کامیون تا 6 میلیارد ریال شد.

وی ادامه داد: سالهای سال است که برخی، خودروهای کم کیفیت چینی را با هر قیمتی که خواستند وارد باز ایران کردند لذا اکنون این گروه و البته خودروسازان داخلی با طرح نوسازی ناوگان جاده‌ای با کامیونهای کارکرده اروپایی مخالفت می کنند.

رییس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیونداران کشور گفت: طرح واردات خودروهای اروپایی خوب است اما شایسته بود تشکلهای صنفی را برای واردات ناوگان جدید دخیل می کردند و به آنان نیز مجوز واردات می دادند.

تیموری افزود: در حال حاضر ما نقشی در این واردات نداریم و دستگاههای دولتی این واردات را در دست دارند و بیم آن می رود این اقدام خوب و مفید که به کاهش قیمت ناوگان باری منجر شده است دوباره به دست دلالان افتاده و گرفتار دلال بازی شود.

وی به افزایش سرسام آور قیمت کامیون اشاره و اضافه کرد: فعالیت 450 هزار راننده با وجود قیمتهای نجومی کامیون که تا 40 میلیارد ریال نیز رسیده بود بازار را به شدت تحت تاثیر قرار داده بود که خوشبختانه با کاهش قیمتها مواجه شده ایم.

سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای به منظور تسریع در انجام روند نوسازی ناوگان باری کشور از خرداد امسال ثبت نام از متقاضیان واردات خودروهای سنگین تا سه سال ساخت را در آدرس اینترنتی www.rmto.ir در بخش "نوسازی و توسعه ناوگان" آغاز کرد که پس از چند ماه سرانجام با ترخیص کامیونهای وارداتی از گمرک، ناوگان سه سال کرده ذکر شده اخیرا وارد چرخه حمل و نقل کشور شده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها