کد خبر : 55291

آخرین وضعیت کاهش قیمت خودرو / کاهش «شارپی» قیمت خودرو در راه است؟

آخرین وضعیت کاهش قیمت خودرو / کاهش «شارپی» قیمت خودرو در راه است؟

دیروز بازار خودرو شاهد دور گرفتن کاهش قیمت خودرو بود. در حالی که روز شنبه شاهد ثبات قیمت خودرو و روز یکشنبه شاهد کاهشی شدن قیمت تعدادی از خودروها بودیم، روز دوشنبه عملا کاهش قیمت به بخش زیادی از بازار خودرو تسری یافت.

به گزارش خودروتک، دیروز عملا تمام خودروهای اصلی بازار خودرو یعنی خودروهای پرتیراژ ایران خودرو و سایپا شاهد کاهش قیمت بودند.

نکته قابل توجه این است که کاهش یک تا دو میلیون تومانی چند خودرو در روز یکشنبه، در روز دوشنبه به کاهش های 2 تا 5 میلیون تومانی تبدیل شد. به این ترتیب هم عمق کاهش قیمت خودرو در سومین روز هفته افزایش یافت و هم سطح آن فراگیرتر شد.

دو عاملی بیرونی و درونی همچنان مهمترین عوامل کاهش قیمت خودرو هستند. عامل درونی بازار خودرو نبود مشتری است که اجازه هرگونه مانور رو به بالا روی قیمت را از سفته بازان گرفته است. عامل بیرونی نیز نرخ ارز است. نرخ ارز دیروز هم در افزایش به کانال بالاتر ناکام بود و همین مساله بقیه بازارها را نیز در شرایط کاهش قرار داد.

در این شرایط که بازار خودرو شرایط ثبات و کاهش را دنبال می کند سوال این است که آیا کاهش «شارپی» قیمت خودرو خواهیم داشت؟

پاسخ این سوال با توجه به واقعیت های موجود در بازار خودرو فعلا منفی است. اما این نباید به معنی خبر بد برای قیمت خودرو تلقی شود. کاهش های شارپی یا ریزشی قیمت همواره می تواند با جوسازی و شایعات مسیر معکوس را طی کرده و افزایش قیمت جهشی را به دنبال داشته باشد.

اما کاهش های آهسته و پیوسته که ناشی از عوامل بنیادی مانند افزایش عرضه باشند می توانند پایدار باقی بمانند. در حال حاضر اخباری از افزایش عرضه خودرو با توجه به افزایش تولید در هشت ماه اول امسال به گوش می رسد که می تواند تحویل سریعتر خودروهای فروش فوق العاده یکی از کانال های افزایش عرضه باشد.

دیروز بیشترین خودرویی که کاهش قیمت داشت، پژو 206 تیپ 2 بود که با کاهش 5 میلیون تومانی قیمت به 188 میلیون تومان رسید.

قیمت پراید 131 با 2 میلیون کاهش نسبت به روز یکشنبه در بازه 103 تا 104 میلیون تومان اعلام شد. همچنین قیمت پراید 132 نیز دیروز یا یک میلیون تومان کاهش روی 106 میلیون تومان ایستاد.

قیمت سمند LX هم دیروز افت 3 میلیون تومانی داشته و به 180 میلیون تومان رسید. به این ترتیب قیمت این خودرو از زمان اوج قیمت ها در اوایل آبان ماه 40 میلیون تومان پایین آمده است. قیمت سمند EF7 هم 2 میلیون دیگر ارزان شد و به 200 میلیون تومان رسید.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها