کد خبر : 55244

امکان ریزش قیمت خودرو در بازار به زیر نرخ کارخانه وجود دارد؟

نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در خصوص کاهش قیمت‌ها در بازار آزاد توضیحاتی داد.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، کاشانی نسب نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در خصوص آخرین وضعیت بازار خودرو، گفت: بازار خودرو تفاوتی با قبل نکرده است و همچنان راکد است. هیچ خرید و فروشی در بازار صورت نمی گیرد و معاملات همچنان صفر است.

او بیان کرد: قیمت هایی که در اعلام می شود تنها ساخته دست دلالان است و تنها در فضای مجازی این قیمت ها وجود دارد اما رسما هیچ خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد. اگر خرید و فروش ها به روال عادی برگردد می توان از روند صعودی یا نزولی قیمت ها گفت اما اکنون نه می‌توان گفت که قیمت ها روند صعودی نه نزولی دارد.

نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در خصوص کاهش قیمت هایی که اکنون مدتی است رخ داده است، گفت: علت این کاهش قیمت، پایین آمدن قیمت ارز است و از طرفی خودروسازان برخی از خودروهایشان را به بازار عرضه کردند.

کاشانی نسب با بیان اینکه با توجه به روند نزولی قیمت خودرو در بازار آزاد و مقاومت برخی ذی‌نفعان در برابر کاهش نرخ‌های کارخانه‌ای، کاهش نرخ بازار آزاد به زیر قیمت کارخانه بعید نیست و این مسئله رکودی مشابه شرایط سال ۹۴ و ۹۵ در پی خواهد داشت، گفت: آنطور که گفته اند قرار است تا پایان آذر حدود ۴۰ هزار خودرو به بازار عرضه شود، اگر چنین اتفاقی رخ داد قیمت ها به شدت افت می کند و بازار آرام تر از قبل خواهد شد. بازار تابع عرضه و تقاضا است.

او گفت: این چنین نیست که قیمت ها در بازار آزاد به کمتر از قیمت در کارخانه برسد چرا که خودروسازان اکنون با درصد سود کم خودروهایشان را می فروشند و هیچگاه قیمت ها کمتر از این میزان نمی شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها