کد خبر : 55139

قیمت کارخانه خودرو شاهین درآمد/ سقف پرواز شاهین در بازار کجاست؟

قیمت کارخانه خودرو شاهین درآمد/ سقف پرواز شاهین در بازار کجاست؟

رئیس شورای رقابت به تازگی قیمت سایپا شاهین را برای فصل سوم سال 99 اعلام کرد. خودرو سایپا شاهین بدون تردید در دو سال و نیم اخیر جذاب ترین خودرو در فضای مجازی و اخبار صنعت خودرو بوده است. رونمایی سایپا شاهین در تابستان سال 97 نوید ورود یک خودرو با طراحی زیبا را داد. انتظار بازار برای خودرو شاهین هم از همان زمان آغاز شد.

به گزارش خودروتک، اعلام قیمت کارخانه سایپا شاهین برای فصل سوم سال در حالی از سوی رضا شیوا رئیس شورای رقابت انجام شد که این خودرو در سه ماه سوم یعنی فصل پاییز تحویل ندارد و اولین سری شاهین قرار است در زمستان امسال تحویل مشتریان شود.

قیمت کارخانه سایپا شاهین در سه ماه سوم با احتساب قیمت پایه و افزایش 13 درصدی هزینه های جانبی به آن، کمی بیش از 267 میلیون تومان می شود. و البته این قیمت نمونه گیربکس دستی آن است. این قیمت نشانگر آن است که نزدیک ترین خودرو از نظر قیمت به سایپا شاهین ، خودرو دنا پلاس توربو است. قیمت کارخانه دنا پلاس توربو در حال حاضر کمی بیشتر از 271 میلیون تومان است.

اگر قیمت شاهین در زمان تحویل یعنی در سه ماه چهارم سال هم رشد داشته باشد احتمال زیاد همچنان در تناسب با دنا پلاس توربو خواهد بود.

اما در خصوص ردگیری قیمت شاهین در بازار احتمالا در سطحی بالاتر از دنا پلاس توربو می ایستد. البته قیمت اولیه آن در بازار یک قیمت نوبرانه خواهد بود که شاید تا 700 میلیون تومان هم برسد. اما این قیمت قطعا قیمت پایداری نخواهد بود و با افزایش عرضه شاهین قیمت نوبرانه هم خواهد شکست. به مانند دنا پلاس توربو اتومات که در ابتدای ورود در بازار تا 600 میلیون هم قیمت خورد اما اکنون به 450 میلیون تومان رسیده است.

به قیمت شاهین برگردیم. اگر چه قیمت کارخانه شاهین و دنا پلاس توربو در یک سطح است اما احتمال زیاد قیمت شاهین در بازار بالاتر از دنا پلاس خواهد ایستاد.

علت آن هم طراحی به روزتر هم از نظر ظاهری و هم از نظر فنی است. یکی از ویژگی هایی که از ابتدا سایپا شاهین را مورد توجه کرد، طراحی جذاب آن بود. همین مساله می تواند سطح تقاضا برای آن را بالا نگه دارد. از این احتمالا قیمت تعادلی شاهین در محدوده 400 تا 420 میلیون تومان باشد و هر چه سایپا شاهین بیشتری به بازار عرضه کند روند قیمت دستخوش تغییر خواهد شد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها