کد خبر : 54895

تاکید دوباره وزیر صمت از شکستن انحصار در بازار خودرو

تاکید دوباره وزیر صمت از شکستن انحصار در بازار خودرو

وزیر صمت گفت: این وزارتخانه به دنبال شکستن انحصار در تولید خودرو است و شکستن انحصار فقط آزاد کردن واردات نیست .

به گزارش خودروتک به نقل از خبرآنلاین ، علیرضا رزم حسینی در حاشیه مراسم رونمایی از مرکز صدور گواهی الکترونیکی سلامت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کارگروه‌های کارشناسی این وزارتخانه به دنبال پر کردن خلاء بازار از طریق افزایش تولید است و نه واردات.

وی با بیان اینکه این وزارتخانه به دنبال شکستن انحصار در تولید خودرو است، تصریح کرد: شکستن انحصار فقط با آزاد کردن واردات نیست و باید در داخل کمپانی‌های خصوصی را تقویت و رقابت سالم ایجاد کنیم تا کیفیت افزایش و قیمت کاهش یابد که این مسئله در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: برآورد می‌شود تولید خودرو تا پایان سال ۵۰ درصد افزایش یابد.

رزم حسینی تاکید کرد:  اساس برنامه وزارت صمت در حوزه خودرو تعهدات مردم هم به موقع پاسخ داده خواهد شد. به طور کلی وزارت صمت به دنبال افزایش تولید و به دنبال آن افزایش اشتغال و افزایش فعالیت قطعه‌سازی در کشور است، اما دست‌هایی وجود دارد که نمی‌خواهد این موارد محقق شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا این وزارتخانه برای شکستن انحصار واردات را هم در نظر گرفته یا نه؟ اظهار کرد: برای واردات خودرو باید چندین مولفه وجود داشته باشد. در حال حاضر در کارگروه‌های کارشناسی بررسی‌هایی در حال انجام است تا خلا بازار با افزایش تولید جبران شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها