کد خبر : 54865

آغاز تولید انبوه خودرو پرچمدار سایپا / شاهین با چه قیمتی می آید؟

آغاز تولید انبوه خودرو پرچمدار سایپا / شاهین با چه قیمتی می آید؟

نزدیک به دو سال و نیم پس از رونمایی از خودرو سایپا رهام که بعدا سایپا شاهین نام گرفت، تولید انبوه و تجاری این خودرو آغاز شد. خودرو سایپا شاهین با ورودش به بازار به پرچمدار محصولات سایپا تبدیل خواهد شد. عرضه شاهین به نوعی استارت عبور رسمی سایپا از عصر پرایدسازی نیز به حساب می آید.

به گزارش خودروتک، سایپا از چند ماه قبل خط تولید سایپا شاهین را به راه انداخته و تولید آزمایشی این خودرو آغاز شده بود. تولید آزمایشی به تولیدی گفته می شود که با هدف ایجاد آمادگی در خط تولید و ارزیابی روند تولید خودرو و همچنین آموزش پرسنل انجام می شود و محصولات آن تجاری محسوب نشده و نباید به بازار عرضه شوند.

با پشت سرگذاشتن تولید آزمایشی، تولید انبوه سایپا شاهین رسما آغاز شد و با تیراژ اولیه 5 دستگاه در روز کار خود را آغاز کرده که به مرور تیراژ تولید آن افزایش پیدا خواهد کرد. به گفته سیدجواد سلیمانی مدیرعامل سایپا، شاهین در زمان مقرر یعنی زمستان امسال روانه بازار خواهد شد.

در فاز اول مدل نمونه گیربکس دستی شاهین تولید و به بازار عرضه می شود و مدل گیربکس اتوماتیک آن در مرحله نمونه سازی و کالیبراسیون قرار دارد. همچنین مدل کراس اوور این خودرو که سایپا آریا نام دارد در نیمه نخست سال 1400 تولید و عرضه می شود.

قیمت سایپا شاهین چقدر است؟

هنوز به طور رسمی قیمت سایپا شاهین اعلام نشده است اما از رقبای آن می توان حدود قیمت آن را تخمین زد. رقیب مستقیم سایپا شاهین فعلا خودرو دنا پلاس توربو است. خودرویی که در کارخانه 270 میلیون تومان قیمت دارد. قیمت کارخانه سایپا شاهین هم پیش بینی می شود بین 260 تا 270 میلیون تومان باشد.

البته قیمت شاهین در بازار در وهله اول که حالت نوبرانه خواهد داشت و ممکن است تا 2 برابر یا بیشتر از قیمت کارخانه نیز برسد. اما با توجه به طراحی جذاب این خودرو و ایمنی بالای آن و اسقبالی که از آن در پیش فروش ها به عمل آمد و می تواند نشانگر استقبال بازار از آن هم باشد، پیش بینی می شود قیمت تعادلی آن بین 370 تا 400 میلیون تومان باشد.

خط تولید سایپا شاهین

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها