کد خبر : 54696

قیمت خودرو در هفته پیش رو به کدام سمت می رود؟

قیمت خودرو در هفته پیش رو به کدام سمت می رود؟

هفته ای که پشت سر گذاشتیم از منظر قیمت خودرو سه جنبه متفاوت را تجربه کرد.

به گزارش خودروتک، روند کاهش قیمت خودرو که از نیمه آبان ماه آغاز شده بود در اوایل این هفته نیز با شیب کمتری ادامه یافت. پس از آن از دهم آبان ماه قیمت خودرو از کف 25 روزه برگشت و دست آخر در روز پنجشنبه قیمت ها ثابت بود و حتی در برخی از خودروها مانند پژو 207 دنده دستی، تیبا صندوقدار و پژو 206 تیپ 2 کاهش قیمت هم داشتیم.

حال سوال این است که در هفته ای که پیش رو داریم قیمت خودرو چگونه خواهد بود. با پایان محدودیت های کرونایی دو هفته ای در هفته آینده، بازار فیزیکی خودرو یعنی نمایشگاه ها کار خود را آغاز می کنند و به احتمال زیاد با همین قیمت پنجشنبه کار آغاز می شود.

در مورد قیمت خودرو دو فاکتور تعیین کننده وجود دارد. نخست قیمت ارز است که به طور مستقیم دیگر بازارهای سرمایه ای از جمله خودرو را هدایت می کند. در هفته گذشته بازار ارز تحرک خود را برای افزایش قیمت دلار با توجه به اخبار سیاسی مرتبط با برجام انجام داد اما مشخص شد که فعلا واقعیت ها به گونه ای است که ظرفیت افزایش جهشی نرخ ارز وجود ندارد.

این می تواند یک سیگنال به نفع کاهش یا دست کم ثبات قیمت خودرو در شروع کار بازار در روز شنبه باشد. 

عامل دیگری که روی قیمت خودرو اثر می گذارد میزان تقاضا است. در تمام طول 25 روزی که قیمت خودرو روند کاهشی محسوسی داشت، تقاضای معنی داری وارد بازار خودرو نشد و رکود معاملاتی ادامه داشت.

در واقع تقاضای واقعی خودرو به این نتیجه رسیده که قیمت خودرو سمت و سوی کاهشی دارد و هنوز برای ورود و انجام خرید زود است. به این ترتیب در هفته آینده نیز بعید است شاهد فشار تقاضای خودرو باشیم.

مجموعه این عوامل نشان می دهد که به احتمال بسیار زیاد هفته آینده قیمت خودرو در سطوح فعلی نوسان خواهد داشت و در صورت کاهش قیمت ارز بار دیگر روند کاهشی آغاز می شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها