کد خبر : 54650

آغاز ترخیص کامیون‌های دست دوم اروپایی به دستور رئیس جمهوری

آغاز ترخیص کامیون‌های دست دوم اروپایی به دستور رئیس جمهوری

وزیر راه و شهرسازی از ترخیص کامیون‌های دست‌دوم اروپایی خبر داد و گفت: مطابق قانون واردات کامیون‌های دست دوم با هدف کنترل قیمت‌ها ادامه می‌یابد.

به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم، محمد اسلامی اظهار کرد: ترخیص کامیون‌های وارداتی با موافقت و دستور رئیس‌جمهور به وزیر صمت و رئیس کل بانک‌ مرکزی انجام می‌شود. رئیس‌جمهور در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی دستور داد تا این وزارتخانه مجوز ترخیص کامیون‌های 3 سال ساخت و رسوبی را به گمرک اعلام کند تا واردکنندگان بتوانند فرآیند نوسازی ناوگان باری جاده‌ای را تکمیل کنند.

وی افزود: طرح واردات کامیون‌های زیر سه سال ساخت از محل منابع ارزی متقاضی منشا خارج از کشور با اولویت خارج کردن کامیون‌های فرسوده بالای 40 سال سن در دستور کار سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته بود.

وی یادآور شد: متاسفانه بیش از چهارماه بود که با وجود دریافت گواهی استاندارد و خدمات پس از فروش ورود حدود 2000 دستگاه کامیون اروپایی با مشکل روبرو شده بود که برای رفع این مشکل و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت کامیون و رضایت کامیون‌داران موضوع از رئیس‌جمهوری پیگیری و دستور لازم مبنی بر این‌که کامیون‌ها هم مطابق مصوبه 99/8/12 ستاد اقتصاد همانند کالاهایی که ارز آنها توسط متقاضی تامین شده از گمرکات کشور ترخیص شوند، دریافت شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اکنون طرح واردات کامیون‌ها بر اساس موضوع بند (ث) ماده 30 قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور انجام خواهد شد.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها