کد خبر : 54646

اوضاع اسقاطی ها بهتر می شود

اوضاع اسقاطی ها بهتر می شود

در حالی که مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده بارها از رکود بر فعالیت این صنف گلایه کرده‌اند و تا پایان مرداد ماه امسال نیز حدود ۵۰ هزار گواهی اسقاط در این واحدها انباشت شده، بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۰ پیش‌بینی می‌شود درآمد حاصل از از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در سال آینده ۱۵۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا : طبق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ که دیروز حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در غیاب رئیس‌جمهور آن را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد، درآمد دولت حاصل از از رده خارج کردن خودروهای فرسوده ۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

  این در حالی است که این رقم در سال‌جاری ۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود و به‌عبارتی پیش‌بینی می‌شود درآمد حاصل از از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در سال آینده ۱۵۰ درصد افزایش یابد. مردادماه امسال معاون اول رئیس‌جمهوری مصوبه مربوط به افزایش هزینه اسقاط خودروهای فرسوده را ابلاغ کرد و بر اساس آن هزینه اسقاط خودروهای مذکور از ۵۵۰ هزار ریال به یک میلیون ریال افزایش یافت.

در جلسه پانزدهم مرداد ۱۳۹۹ هیات وزیران، دولت با افزایش خودروهای فرسوده موافقت کرد.  اما انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده کشور دریافت این پول را غیرقانونی دانست و گفت در پی ممنوعیت واردات خودرو همچنان رکود بر فعالیت این صنف حاکم است و حدود ۵۰ هزار گواهی اسقاط در این واحدها انباشت شده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها