کد خبر : 54641

سیگنال آزادسازی واردات خودرو از سمت بودجه

سیگنال آزادسازی واردات خودرو از سمت بودجه

به نظر می رسد در سال 1400 باید منتظر از سرگیری واردات خودرو باشیم. دو نشانه در روزهای اخیر حاکی از آن است که ممنوعیت واردات خودرو احتمالا در ماه های پایانی خود به سر می برد. محدودیتی که مشکلات زیادی را برای بازار خودروهای وارداتی ایجاد کرد.

به گزارش خودروتک، نزدیک به دو سال و نیم از ممنوعیت واردات خودرو می گذرد و در این مدت بازار خودروهای وارداتی با کمبود عرضه شدیدی رو به رو شد. این کمبود عرضه باعث شد تا قیمت خودروهای وارداتی بیش از اثر افزایش قیمت ارز بالا برود و در این میان کسانی که این خودروها را داشتند سود بادآورده زیادی به جیب بزنند.

اما به نظر می رسد سال آینده واردات خودرو از ممنوعیت خارج شود. دیروز پس از منتشر شدن اعداد و ارقام بودجه مشخص شد که در بودجه 1400 از محل واردات خودرو برای دولت ردیف درآمدی در نظر گرفته شده است.

در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور برای بند حقوق ورودی خودرو (واردات خودرو) در بخش درآمدها، رقم دو هزار و ۴۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

تعیین درآمد دو هزار و ۴۰ میلیارد تومانی از واردات خودرو برای سال آینده در حالی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ گنجانده شده است که در بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور حقوق ورودی خودرو، «صفر تومان» در نظر گرفته شوده بود.

از سوی دیگر مجلس شورای اسلامی نیز در طرح ساماندهی صنعت خودرو، راه هایی را برای واردات خودرو بدون فشار بر بازار ارز در نظر گرفته است.

مجموعه این موارد این سیگنال را به بازار می دهد که واردات خودرو در سال آینده از سر گرفته خواهد شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها