کد خبر : 54361

الان خودرو بخریم یا نخریم؟

الان خودرو بخریم یا نخریم؟

در ماه های گذشته، همواره در بازار تعداد خریداران بسیار فراوان بود به طوری که فروشندگان و دلالان به امید افزایش قیمت‌ها معمولا خودروها را به صورت قطره چکانی عرضه می کردند.

به گزارش خودروتک به نقل از خبرآنلاین ، کاظم محمدی نیکخواه درباره میزان حباب قیمتی خودروهای داخلی توضیح داد: با وجود اینکه در بازار معامله ای انجام نمی شود، عرضه خودرو در کف بازار بسیار زیاد است و شاید بتوان گفت به اندازه مصرف یک سال کشور( در صورت تولید نشدن در خودروسازی)، در خانه ها و پارکینگ ها، خودرو وجود دارد.

وی افزود: این شرایط سبب شده تا عرضه باشد و در مقابل تقاضایی وجود نداشته باشد. در بازار آزاد هنوز شاهد 60 تا 70 درصد حباب قیمت خودروهای داخلی در بازار آزاد هستیم.

البته حباب قیمتی بعضی از خودروها در بازار آزاد نسبت به کارخانه حدود 100 درصد هم می شود.

خودرو بخریم یا خیر؟

وی به کسانی که قصد خرید خودرو دارند، توصیه کرد: این اتفاق قبلا هم افتاده؛ اکنون خریدار واقعی در بازار وجود ندارد که با شرایط پایین آمدن روزانه قیمت ها به دنبال خرید باشد ، بنده به خریداران واقعی توصیه می کنم گران نخرند و فعلا هم خودرو خریداری نکنند.

با توجه به سیر نزولی قیمت ها به نظر می رسد با کاهش بیشتر تقاضا در این بازار، شاهد سرعت گرفتن ریزش نرخ ها و از بین رفتن حباب قیمت ها در هفته های آتی باشیم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها