کد خبر : 54263

امید به آغاز واردات خودرو بیشتر شد

امید به آغاز واردات خودرو بیشتر شد

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو می گوید نگاه وزیر جدید صمت این است که خودرو انحصاری است و قصد دارد واردات آن را آزاد کند.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به آخرین وضعیت آزادسازی واردات خودرو ، گفت: در حال حاضر ۲ هزار دستگاه خودرو در گمرکات مانده است که ۹۰۰ دستگاه به دلیل مشکلاتی از جمله نداشتن ثبت سفارش و مشکلات قضایی، توقیف مرجع قضایی شده است.  

او بیان کرد: ۳ سال است که واردات خودرو ممنوع شده است و تجار اجازه هیچگونه وارداتی را ندارند. حدود هزار دستگاه ثبت سفارش شده که در صورت آزاد سازی وارد خواهند شد. در مرداد ماه سال ۹۷ صنعت خودروسازی ایران تحریم شد و با تحریم صنعت خودروسازی ایران، شرکت‌های خودروسازی خارجی بازار را ترک کردند و از آن سال هیچ خودرویی به کشور وارد نشد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه در ۳ سال پیش هر زمان که تجار قصد واردات داشتند می‌توانستند سریع ثبت سفارش کنند، ادامه داد: به دلیل اینکه در آن زمان هر وقت تجار می‌توانستند ثبت سفارش کنند، خودرو را خریداری می‌کردند و با کشتی می‌آوردند و پس از آن اقدام به ثبت سفارش می‌کردند.

دادفر افزود: پس از آن به دلیل اینکه در یک شب تصمیم به ممنوعیت گرفتند و دیگر کسی نتوانست سفارشات خود را ثبت کند،   برخی خودرو‌های مانده در گمرک، ثبت سفارش نشده اند.  

خودروی وارداتی

او با اشاره به فعالیت مثبت وزیر صمت جدید، گفت: آقای رزم حسینی نگاه بسیار دقیقی دارد و بسیار مناسب فعالیت می‌کند. اکنون دستور داده که مشکلات واردات خودرو در کمیته خودرو بررسی شود که خود این تصمیم نشان دهنده این است که دیگر با جنجال قرار نیست کار انجام شود و کار‌ها بهتر از گذشته پیش خواهد رفت. 

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو بیان کرد: نگاه وزیر جدید صمت این است که خودرو انحصاری است و قصد دارد واردات خودرو را آزاد کند که نگاه کاملا منطقی دارد.

او با بیان اینکه آزادسازی واردات باعث رونق خودرو و کاهش قیمت‌ها می‌شود، گفت:  چنانچه با نرخ ارز فعلی واردات خودرو خارجی آزاد شود، قیمت خودرو‌های سه میلیارد تومانی، به کمتر از یک میلیارد تومان می‌رسد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها