کد خبر : 54200

چراغ سبز وزیر به آزادسازی واردات خودرو

چراغ سبز وزیر به آزادسازی واردات خودرو

ممنوعیت واردات خودرو از دو طریق به بازار خودرو ضربه وارد کرده است. از یک سو بازار خودروهای وارداتی را در کاهش شدید عرضه فرو برده و قیمت خودروهای وارداتی را بسیار بیشتر از افزایش نرخ ارز بالا برده است و از سوی دیگر خودروهای داخلی را بیش از گذشته در موقعیت انحصاری قرار داده است.

به گزارش خودروتک، در این شرایط به نظر می رسد دولت باید به دنبال راهکاری برای واردات خودرو به طریقی که اقتصاد کشور هم تحت فشار تقاضای ارز برای واردات خودرو قرار نگیرد باشد. 

خبر خوب در این زمینه این است که وزیر صمت نگاه مثبتی به واردات خودرو دارد و آنگونه که دبیر انجمن واردکنندگان خودرو می گوید قصد در تلاش برای آزادسازی واردات خودرو است.

مهدی دادفر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به فعالیت مثبت وزیر صمت جدید، گفت: آقای رزم حسینی نگاه بسیار دقیقی دارد و بسیار مناسب فعالیت می‌کند. اکنون دستور داده که مشکلات واردات خودرو در کمیته خودرو بررسی شود که خود این تصمیم نشان دهنده این است که دیگر با جنجال قرار نیست کار انجام شود و کار‌ها بهتر از گذشته پیش خواهد رفت. 

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو بیان کرد: نگاه وزیر جدید صمت این است که خودرو انحصاری است و قصد دارد واردات خودرو را آزاد کند که نگاه کاملا منطقی دارد.

او با بیان اینکه آزادسازی واردات باعث رونق خودرو و کاهش قیمت‌ها می‌شود، گفت:  چنانچه با نرخ ارز فعلی واردات خودرو خارجی آزاد شود، قیمت خودرو‌های سه میلیارد تومانی، به کمتر از یک میلیارد تومان می‌رسد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها