کد خبر : 53977

کف قیمت خودرو آماده سقوط زیر مرز روانی؟

کف قیمت خودرو آماده سقوط زیر مرز روانی؟

قیمت خودرو در هفته گذشته به طور کامل روند کاهشی داشت و پس از مدت ها هیچ سیگنالی در خصوص افزایش قیمت خودرو به چشم نمی خورد.

به گزارش خودروتک، مهمترین عامل افزایش قیمت خودرو یعنی قیمت ارز همچنان روند کاهشی خود در بازار را طی کرد و به این ترتیب مهمترین سیگنال به بازارهای موازی از جمله خودرو ارسال شد.

از سوی دیگر فروش فوق العاده خودرو که با فاصله نزدیک از سوی دو خودروساز اصلی کشور اعلام شد تمام تقاضای واقعی خودرو را به سمت خود جلب کرده تا فعلا بخت خود را در قرعه کشی بیازمایند. به این ترتیب فشار تقاضا روی قیمت خودرو تقریبا به صفر رسیده است.

ورود به بورس به دوره رنق و پایدار ماندن این شرایط را هم نمی توان از نظر دور داشت که می تواند جاذب سرمایه های سرگردانی باشد که در ماه های اخیر وارد بازارهایی مانند خودرو و سکه طلا شدند.

مجموعه این شرایط اینگونه شد که هفته گذشته قیمت پراید 131 در قیمت های اعلامی بین 101 تا 103 میلیون تومان هم پایین آمد. هر چند برخی فعالان بازار خودرو از قیمت زیر 100 میلیون نیز صورت رسیدن به پای معامله خبر دادند.

این هفته و با شروع تعطیلات کرونایی، نمایشگاه های خودرو در ردیف مشاغلی قرار می گیرند که تعطیل هستند، با این همه آگهی های فروش خودرو تحت تاثیر هفته کاهشی از اواسط هفته گذشته رو به ازدیاد گذاشت و می توان پیش بینی کرد که با افزایش عرضه خودرو در آگهی ها قیمت های اعلامی پراید نیز به زیر مرز روانی 100 میلیون تومان سقوط کند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها