کد خبر : 53976

سیگنال هجوم به ثبت نام از سوی قیمت خودرو!

سیگنال هجوم به ثبت نام از سوی قیمت خودرو!

جدیدترین آمار منتشر شده از فروش فوق العاده خودرو توسط شرکت ایران خودرو که دیروز منتشر شد حاکی از این است که بیش از 3 میلیون نفر برای ثبت نام اقدام کرده اند و البته هنوز تا پایان فروش فوق العاده هم زمان باقیست. این حجم از تقاضا برای خودرو تنها می تواند یک عامل داشته باشد.

به گزارش خودروتک، فروش فوق العاده و پیش فروش خودروسازان در دو سه ماه اخیر پرتعداد بوده است و هر بار هم تقاضا برای خودرو صفر کیلومتر میلیونی می شود.

در همین فروش فوق العاده ایران خودرو تا دیروز سه میلیون و 200 هزار نفر شرکت کردند. حال آنکه در سال های گذشته هرگز تقاضا برای خودرو صفر کیلومتر در کشور تا این حد بالا نبوده است.

جالب آنکه در یک ماه اخیر به دلیل روند کاهشی قیمت خودرو در بازار و نبود چشم انداز جهش قیمت در این بازار، تقاضا در بازار خودرو به کمترین میزان رسیده و تقاضای سفته بازانه از بازار خودرو بیرون رفته است.

اما در بخش فروش رسمی خودرو در کارخانه همچنان قیمت خودرو برای آزمودن شانس و سرمایه گذاری جذابیت زیادی دارد. دلیل آن نیز اختلاف قیمت بسیار زیاد قیمت خودرو در بازار و کارخانه است. اختلاف قیمتی که افزایش سه ماه یکبار قیمت خودرو نیز هنوز نتوانسته آن را پر کند.

حضور سفته بازان و دلالان در پیش فروش های خودرو مساله ای است که احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان نیز چندی قبل به آن اشاره کرد و گفت: افرادی که بلد هستند سیستم قرعه کشی را دور بزنند، این کار را به راحتی انجام خواهند داد. این بدان معناست که ۸۰ درصد در ثبت نام خودرو سرمایه‌گذار و ۲۰ درصد نیازمند واقعی هستند.

این سخنان نشان می دهد که موضوع دلالان با همه سختگیری ها هنگام ثبت نام هنوز برطرف نشده است و تنها راه آن حذف قیمت دستوری است. نکته وقتی جالب تر می شود که اختلاف قیمت برخی خودروها در کارخانه و بازار گاهی در شرایط افزایش قیمت خودرو به دو برابر هم می رسد. این یعنی دلالان و سفته بازان از کارخانه سازنده روی یک خودرو بیشتر سود کسب می کنند!

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها