کد خبر : 53926

حالا مشتریان قیمت خودرو را تعیین می کنند

حالا مشتریان قیمت خودرو را تعیین می کنند

روند نزولی قیمت‌ها در بازار خودرو با کاهش نرخ ارز، تداوم پیدا کرده و حالا خریداران، قیمت خودروها را تعیین می‌کنند.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد ، با ادامه روند کاهشی قیمت ارز، قیمت خودرو نیز در بازار رو به کاهش است و در این شرایط قدرت چانه‌زنی خریداران بالا رفته و حالا آنها هستند که خودروها را با قیمت دلخواه خود خریداری می‌کنند.

در حال حاضر قیمت‌ها در بازار خودرو نسبت به روزهای گذشته پایین‌تر آمده؛ به‌طوری که قیمت پراید در بازار ۱۰۱ میلیون تومان اعلام می‌شود، هرچند در زمان معامله، قیمتی بالاتر از ۹۳ میلیون تومان در اسناد خرید ثبت نمی‌شود. سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در مورد وضع بازار خودرو گفت: روند قیمت‌ها نزولی است و پیش‌بینی ما این است که در آینده نزدیک شاهد افزایش قیمت‌ها نباشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت‌هایی که برای خودروها در بازار اعلام می‌شود بالاتر از نرخ‌هایی است که با آن معامله صورت می‌گیرد. در واقع قیمت خرید ۱۰ تا ۱۵ درصد پایین‌تر از نرخ‌های اعلام است.

وی ادامه داد: در این بازار مشتریان هستند که تصمیم می‌گیرند خودروها را با چه قیمتی خریداری کنند و به همین دلیل قیمت‌ها ثابت نیست و معاملات با نرخ‌های توافقی صورت می‌گیرد.

روند کاهشی قیمت‌ها در بازار باعث شده است تا سیلی از آگهی‌های فروش خودرو به فضای مجازی سرازیر شود و تعداد این آگهی‌ها هر روز بیشتر از قبل است. اما خبری از نرخ‌های نجومی قبلی نیست و فروشندگان سعی می‌کنند با ذکر عبارت «فروش ویژه» آگهی‌ها را برای مشتریان جذاب کنند. یکی از فعالان بازار خودرو در این مورد گفت: در حال حاضر اگر فروشنده خودرو را با قیمت پایین عرضه کند خرید صورت می‌گیرد؛ اما اگر نرخ‌ها بالا باشد، مشتری برایش وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه بعید است در ماه‌های باقیمانده از سال جاری، افزایش قیمت در بازار خودرو داشته باشیم، گفت: در حال حاضر فروشندگان در بازار زیاد هستند و تعداد متقاضیان خرید کمتر است؛ به‌ویژه درمورد خودروهای کارکرده مشتری زیادی وجود ندارد.

کاهش قیمت خودرو در بازار در حالی ادامه دارد که طی هفته جاری طرح ساماندهی عرضه خودرو در کمیسیون صنایع مجلس تصویب شد. بر این اساس، محدودیت خرید ۳ سال یکبار برای خریداران در نظر گرفته شده، در عین حال، خرید و فروش خودروهای پرتیراژ باید از طریق بورس صورت گیرد و فقط خودروهایی که تیراژ تولید محدود دارند یا شرکت‌هایی که تولیدشان بسیار محدود است، از این قاعده مستثنی می‌شوند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها