کد خبر : 53822

حمایت مجلس از واردات دوباره خودرو

حمایت مجلس از واردات دوباره خودرو

طرح تحول صنعت و بازار خودرو اما یک نقطه روشن را نیز در خود جای داده و آن، ازسرگیری واردات خودرو با ارز اشخاص است. دو سال و نیم از ممنوعیت واردات خودرو در راستای مدیریت منابع ارزی می‌گذرد و در این مدت، قیمت خودروهای داخلی به شدت صعود کرده، بی‌آنکه رقبای خارجی را مقابل خود ببیند.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد ،ممنوعیت واردات خودرو علاوه بر اینکه همان اندک رقابت در بازار داخل را نیز از بین برد، شهروندان را از خودروهای به‌روز و به اصطلاح باکیفیت محروم کرد و البته سبب از دست رفتن شغل‌های زیادی شد.

در این مدت، واردکنندگان خودرو طرح‌ها و پیشنهادهای زیادی را برای لغو این ممنوعیت به دولت پیشنهاد کردند؛ از جمله همین واردات با ارز اشخاص؛ با این حال دولت روی خوش نشان نداد و حالا مجلس بر پایه برخی از همان پیشنهادها، بند ازسرگیری واردات را در طرح خودرویی خود گنجانده است.

یکی از مخالفان اصلی واردات خودرو با ارز اشخاص، بانک مرکزی بود که حالا در صورت تصویب و تایید نهایی طرح مجلس، این مانع از پیش روی واردات خودرو برداشته خواهد شد. به اعتقاد واردکنندگان و برخی کارشناسان، وقتی قرار باشد واردات خودرو به کشور بدون خروج ارز صورت گیرد، دیگر ممنوعیت واردات خودرو در ذیل سیاست دولت مبنی بر مدیریت منابع ارزی، توجیه نخواهد داشت.

آنها همچنین معتقدند با ازسرگیری واردات، اندک رقابتی که بازار خودرو در گذشته داشت، از سر گرفته می‌شود و این موضوع شاید به تعدیل قیمت منجر شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها