کد خبر : 53819

کاهش 10 میلیونی قیمت پراید در 7 روز / چشم انداز قیمت خودرو در هفته آینده

کاهش 10 میلیونی قیمت پراید در 7 روز / چشم انداز قیمت خودرو در هفته آینده

با کاهشی که در قیمت خودرو از ابتدای هفته جاری شاهد آن بودیم اکنون می توان گفت که در موج دوم کاهش قیمت خودرو در آبان ماه 99 قرار داریم.

به گزارش خودروتک، قیمت خودرو پس از اعلام نتایج اولیه انتخاب آمریکا در موقعیت کاهشی قرار گرفت و تلاش دلالان خودرو در کانال های تلگرامی و صفحات اینستاگرام نیز نتوانست قیمت خودرو را به مدار صعودی بازگرداند. حتی در اواخر هفته گذشته شایعه شد که قیمت خودروهای داخلی 15 تا 30 درصد افزایش داشته است. روندی که شروع این هفته کاملا خلاف آن را ثابت کرد.

در بازار خودرو خرید و فروش همچنان در پایین ترین سطح ممکن است و تقاضای واقعی با مطلع شدن از روند قیمت خودرو همچنان در انتظار قیمت های پایین تر دست نگه داشته است. به این ترتیب قیمت های اعلامی در طول این هفته روز به روز با کاهش همراه شد.

قیمت پراید 131 که در آخرین روزهای هفته گذشته به قیمت 113 تا 114 میلیون تومان اعلام قیمت می شد، دیروز به 103 و 104 میلیون تومان رسید که کاهش 10 میلیون تومانی را نشان می دهد.

قیمت سمند ال ایکس نیز از 200 میلیون هفته گذشته به 194 میلیون تومان رسیده است و قیمت پژو 206 تیپ 2 نیز در طول یک هفته اخیر با از دست دادن 16 میلیون از قیمت خود به 200 میلیون تومان در قیمت اعلامی رسیده است.

علت کاهش قیمت خودرو

در خصوص علت های کاهش قیمت خودرو مهمترین مساله ثبات نرخ ارز با حفظ جو کاهشی است که سیگنال خوبی را به بازارهای موازی از جمله خودرو ارسال کرده است.

همچنین نشانه هایی که از ورود به یک دوره رونق در بورس دیده می شود نیز موجب شده تا روند خروج سرمایه از این بازار و ورود به دیگر بازارها مانند طلا و خودرو تا حد زیادی متوقف شود.

از سوی دیگر برنگشتن تقاضا به بازار نیز عامل دیگری است تا فشار تقاضا روی قیمت نباشد و خودرو بیش از این ماهیت کالای سرمایه ای پیدا نکند. همچنین وجود دو فروش فوق العاده خودرو در روزهای اخیر موجب شد تا متقاضیان خودرو به سمت فروش رسمی جلب شوند و از ورود به بازار برای خرید خودداری کنند.

قیمت خودرو در هفته آینده چه می شود؟

تقریبا با شرایط کنونی هیچ یک از فعالان بازار خودرو پیش بینی افزایش قیمت خودرو را ندارند. مهمترین عامل برآورد آنها در وضعیت قیمت خودرو در هفته آینده نیز شرایط کاهشی قیمت ارز است. به اعتقاد آنها نگاه بازار خودرو به بازار ارز دوخته شده است.

از سوی دیگر نبود تقاضا در بازار موجب شده تا دلالان خودرو امکان اعلام قیمت بالاتر را برای خودروهای خود نداشته باشند. چرا که با قیمت کنونی نیز خریدار چندانی در بازار وجود ندارد. با این تفاسیر به نظر می رسد بازار خودرو در هفته اول آذر ماه شرایط باثبات همراه با شیب کاهش قیمت را تجربه کند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها